محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 76
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836214

دانلود تحقیق درمورداورژانسهای آب و الکترولیت در P.icu


دانلود تحقیق درمورداورژانسهای آب و الکترولیت در P.icu

نام فایل : اورژانسهای آب و الکترولیت در P.icu

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 0 مگابایت



اورژانسهای آب و الکترولیت در P.icu
پيامبر اسلام (ص) در مورد محبت و ترحم به كودكان و زنان مي فرمايند :« اُحِبو الصَبيان و اَرحَموهُمْ و اِذاَ وَعدَتُموهُم شيئاً فَفُوالَهُم اِنّ الله لايُغْضِبُ لِشيء كَغضبه لِلنِساء و الصَبّيانْ » كودكان خود را دوست بداريد، نسبت به آن ها مهر بورزيد و به وعده اي كه به ايشان داده ايد وفا نماييد چرا كه خداوند بر هيچ چيزي خشم نمي گيرد آنچنان كه به خاطر زنان و كودكان خشم مي گيرد.


اختلال الکترولیتی بطور معمول در بیماران بدحال بخصوص بهمراه سایر اختلالات اتفاق می افتد
مدیریت اختلالات الکترولیتی در شرایط بحرانی اغلب نیازمند حفظ تمامیت سلولی است
خیز سلولی: به علت افزایش حجم سلول و متعاقب کاهش یا اتمام انرژی غشاء سلول به وقوع می پیوندد.
مدت چند ثانیه در هیپوکسی اتفاق می افتد و به محض تأمین انرژی لازم سلول از بین می رود ( پمپ سدیم و پتاسیم از کار می افتد)
هیپوکسی قلبی از شایع ترین موارد ایجاد کننده خیز سلولی مغزی است.
مانیتورینگ همودینامیک ممکن است در کودکان بدحال انجام شود بطور نمونه در کودکان دچار اورلود و خونریزی فعال جهت ارزیابی دقیق حجم مایعات دریافتی استفاده از پمپ انفوزیون ضرورت دارد
کاتتر شریان ریوی 4 تا 5 فرنچ برای کودکان مورد نیاز است عروق کودک باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کاتتر 4 فرنچ را قبول کند و بتوانیم مانیتورینگ را انجام بدهیم
همچنین بایستی از کاتتر با حجم لازم و کافی بهره گرفت .

فشار دهلیزی چپ ،cvp و فشار شریان ریوی( (PAP در مقایسه با حجم بزرگسالان متفاوت است، همچنین بین عملکرد بطنی موارد اختلافی وجود دارد.

پارامترهای همودینامیک در ارتباط با سطح بدن کودک هستند یک اندکس قلبی نرمال 5.5-3.5 L/min/m2)) که بیشتر از بزرگسالان است. ارزیابی این پارامترها باید در کنار شرایط بالینی سنجیده شوند اگر در ارتباط با عددی شک و تردیدی است کالیبراسیون دستگاه مانیتور انجام شود.

حجم ضربه ای در کودکان و بزرگسالان تحت تأثیر پره لود ـ انقباض بطنی ـ افتر لود و ظرفیت است، خط مشی درمانی برای شوک (دستکاری حجم ضربه ای) در همه سنین مشابه است.


هر تغییری در icf منجر به تغییر در ecf می شود . اختلال در ecf به صورت افزایش و کاهش مایع یا الکترولیت هاست . کاهش ecf معمولاً به علت گاستروانتریت یکی از علتهای شایع مرگ در کودکان است. اختلالات اب و الکترولیت اغلب با هم هستند بنابراین جایگزینی شامل تجویز مایعات از دست رفته و مقدار الکترولیت های سرم است.مسمومیت اب کمتر از دههیدراتاسیون است لذا پرستار باید شرایط بیمار را تشخیص دهد. در مایعات اضافی و کاهش سدیم Out Put ادراری زیاد شده و سدیم بیشتر از انچه از بدن دفع شود وارد سلولهای عصبی می شود.


بیماران با عفونت CNS گاهی دچار احتباس مایع می شوند. تجویز مایعات هیپوتون(سدیم کلراید 45.%) ممکن است علت کاهش سریع سدیم و در نتیجه بروز علائم اورلود باشد، بدلیل تکامل ناکافی مکانیسم تشنگی، شیرخواران بخصوص درک سیراب شدن ندارند و در معرض خطر احتباس مایع قرار می گیرند. کاهش GFR اجازه دفع و فيلتره شدن اب اضافي را از كليه ها نمي دهد و ميزان ADH به حداقل کاهش می یابد.
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما