محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 162
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836300

دانلود تحقیق درموردارزش اطلاعات حسابداري براي سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان


دانلود تحقیق درموردارزش اطلاعات حسابداري براي سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان

نام فایل : ارزش اطلاعات حسابداري براي سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 0 مگابایت


بنام خدا
ارزش اطلاعات حسابداري براي سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان

اگر چه هيات استانداردهاي مالي در چارچوب نظري وجود استفاده کنندگان متنوع را تاکيد  کرده است اما در عمل بر گروههاي اوليه استفاده کننده , يعني سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان تاکيد نموده است . و عمدتا اين دو گروه به مبالغ , زمان بندي و ابهامات مربوط به گردش وجوه نقد اتي علاقه مند مي باشند . ذليل تاکيد بر سرمايه گذارن و اعتبار دهندگان اين است که گروههاي ديگر يا علايق مشترک با سرمايه گذاران  و اعتبار دهندگان دارند و يا اساسا قدرت دستيابي به کليه اطلاعات مورد نياز خود را از طرق ديگري دارند . بکارگيري رويکرد فزوني منافع بر مخارج نيز محدودد به دو گروه مذکور در بالا شده است .
اطلاعات حسابداري و مدلهاي ارزشيابي واحدهاي انتفاعي
مدل ارزشيابي مبتني بر سود سهام براي درک ارتباط بين اطلاعات حسابداري و ارزش واحد انتفاعي نقطه اغاز مناسبي به نظر مي رسد. در اين  مدل ارزش واحد امتفاعي از ديدگاه سهامداران , مساوي ارزش فعلي سود سهامي فرض شده است که انتظار مي رود توسط سهامداران در اينده دريافت  شود . يکي از محققين به نام بيور Beaver بر اساس اين مدل , نقش سود حسابداري را در تعيين ارزش واحد انتفاعي به صورت روابط رياضي بيان کرده است . در اين روابط ارزش جاري سهام به عنوان تابعي از سود سهام مورد انتظار اتي تعريف شده است . و سپس سود سهام مورد انتظار تابعي از سودهاي اتي واحد انتفاعي فرض گرديده است . و سود جاري حسابداري به عنوان مبنايي مفيد براي پيش بيني سودهاي اتي مد نظر قرار گرفته است بنابر اين سود حسابداري بطور غير مستقيم از لجحاظ ارزيابي سود سهام اتي نقش مفيدي را ايفا مي کند . و به اين ترتيب سودمندي در پيس بيني ها  يکي از اجزاي عمده  ويژگي مربوط بودن اطلاعات حسابداري مطرح شده است .

مدل ارزشيابي بر اساس گردش وجوه نقد به طور ضمني توسط هيات استانداردهاي حسابداري مالي نيز مورد قبول قرار گرفته است. در بيانيه شماره يک ذکر شده است که گزارشگري مالي به سرمايه گذاران ,اعتبار دهندگان و ساير گروهها در ارزيابي مبالغ , زمان بندي و ابهامات مربوط به گردش وجوه نقد اتي کمک مي کند. علاوه بر اين هيات استانداردهاي حسابداري مالي اظهار داشته است که سيستم حسابداري تعهدي و ارقام تعهدي سود براي پيش بيني گردش وجوه نقد اتي مفيدتر از اطلاعات مبتني بر دريافتها و پرداختهاي نقدي مي باشد . . تحقيقات مشاهده اي نيز نشان داده  که گردش وجوه نقد اتي را بهتر مي توان بر اساس اطلاعات حسابداري تعهدي پيش بيني کرد . همچنين تحقيقات انجام شده در بازار سرمايه نيز حاکي از اين است که قيمت اوراق بهادار همبستگي بيشتري سود تعهدي دارد

همچنين  بسياري از تحقيقات حسابداري نشان داده  که تغييرات سودهاي گزارش شده حسابداري از طريق تغيير قيمت سهام  , بر ارزشيابي واحدهاي انتفاعي تاثير مي گذارند . و اين در صورتي که سرمايه گذاران تغييرات سود را دايمي و قابل استمرار تلقي کنند .
و چنين استباط مي شود سيستم حسابداري تعهدي حايز خاصه اي است مه ارزش واحد انتفاعي و خالص گردش وجوه نقد ان را تعيين کند .
بر اساس نظر بيور منابع ايجاد سودهاي غير عادي عبارتند از :
1-مازاد مثبت ارزش فعلي گردش وجوه نقد اتي نسبت به  بها ي تمام شده پروژه که در ترازنامه شرکت منعکس نمي شود
2-بسياري از روشهاي مقابله هزينه با درامد فروش و روشهاي شناخت مبتني بر بهاي تمام شده تاريخي که ماهيتي محافظه کارانه دارد . مانند فايفو و روشهاي نزولي استهلاک و به هزينه منظور کردن مخارج تحقيق و توسعه و ارزسيابي کمتراز واقع ساير داراييهاي نامشهود .
در ارتباط با تئوري مازاد موارد بحث انگيز زيادي وجود دارد مانند تعيين و محاسبه سودهاي غير عادي , نرخ تنزيل ان و تعداد دوره هايي که بايد مد نظ قرار گيرند
ارزش اطلاعات حسابداري از ديدگاه سرمايه داران
ارزش اطلاعات حسابداري از ديدگاه سهامداران از طريق تحقيقات مشاهده اي مورد ازمون قرار گرفته و همبستگي اطلاعات منتشر شده حسابداري و تغييرات قيمت سهام محاسبه و تحليل شده است . چنانچه اين همبستگي با اهميت باشد مي توان ان را شاهدي بر سودمنري اطلاعات براي سرمايه گذران به شمار اورد  .
 اين تحقيقات همچنين ازموني براي فرضيه هاي بازار کارامد نيز محسوب مي شود .
فرضيه هاي بازر کارامد به سرعت واکنش اوراق بهادار بازار سرمايه به اعلان اطلاعات جديد اشاره دارد .
تعريف کلاسيک کارايي بازار عبارت است از :
1- بازار سرمايه اطلاعات در دسترس را به طور کامل منعکس مي کند و 2-بازار سرمايه فورا نسبت به اطلاعات جديد واکنش نشان ميدهد  و اين در صورتي براي سرمايه گذاران ارزش دارد که شواهدي براي تاثير ان بر قيمت اوراق بهادار در دست باشد . و در اين صورت مي توان گفت ارقام مزبور داراي محتواي اطلاعاتي است ..
سه شکل از فرضيه هاي بازر کارامد وجود دارد
در شکل ضعيف گفته مي شود که قيمت اوراق بهادار اطلاعات گذشته مرتبط با سلسله قيمتهاي گذشته را منعکس مي کند .

اين تئوري حاکي از سرمايه گذاري منطقي و حداکثر کردن منافع مي باشد که با کاهش مخاطره از طريق نگهداري مجموعه متنوع اوارق بهادار انجام مي شود . مخاطره اي که به اين طريق حذف مي گردد مخاطره غير سيستماتيک و باقيمانده مخاطره مجموعه اوراق بهدار نيز مخاطره سيستماتيک ناميده مي شود . در تئوري مجموعه اوراق بهادار مخاطره سيتماتيک به عنوان واريانس  بازده هاي مورد انتطار سرمايه گذاري تعرف شده است . هر چه واريانس مذکور بيشتر باشد مخاطره مربوط به سرمايه گذاري نيز بيشتر است . واريانس مذکور براي يک فقره سرمايه گذاري در سهام مي تواند نسبتا زياد باشد و چنانچه براي يک مجموعه  سرمايه گذاري محاسبه شود بسيار کمتر خواهد بود
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 210

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما