محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 174
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836312

دانلود تحقیق درمورداخلاق مهندسي


دانلود تحقیق درمورداخلاق مهندسي

نام فایل : اخلاق مهندسي

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 57

حجم : 0 مگابایت


بنام خدا
اخلاق مهندسي
چکيده
در طول تاريخ مهندسان توانسته اند با استفاده از و کشفيات يافته هاي علمي و با ابتکار و خلاقيت خود مسائل مختلف مربوط به سلامت و بهداشت، درمان، آموزش، کشاورزي، مسکن، حمل و نقل و غيره را حل کنند و در نهايت آسايش و رفاه بيشتري را براي مردم فراهم کنند. همزمان با اين فعاليتها، مهندسان نيز توانسته اند جنگ افزارهاي فراواني را خلق کنند تا استفاده کنندگان از آنها بتوانند در زمان کوتاهتري انسانهاي بيشتري را از بين ببرند و يا بيمارکنند. همراه با هر دو نوع فعاليت ياد شده فعاليت­هاي مهندسي همراه با تخريب و آلوده سازي محيط زيست و اتلاف منابع طبيعي بوده است.
در حالي که مهندسان مي توانند همچنان از قدرت خلاقيت و ابتکار خود استفاده نموده، مسائل مختلف را حل کرده و رفاه و آسايش بيشتري را براي خود و مردم فراهم کنند، ولي برخورداري از اخلاق مهندسي است که باعث مي شود مهندسان خود کنترل کنندة فعاليتهاي خود شده و در نهايت حافظ منافع جامعه انساني و سلامت محيط زيست باشند. برخورداري از ارزشهاي انساني و اخلاق مهندسي مي تواند براي مهندسان آرامش خاطر، رضايت باطن و در نهايت شادي وافر بيافريند که هدف نهايي زندگي انسان در روي زمين است.
ما براي شاد زيستن زاده شده ايم و مي توانيم با محبت ورزيدن بي توقع و خدمتگزاري بي ريا و پيشه کردن تقوي، شادي طول عمر خود را بيشينه کنيم. برخورداري از اخلاق مي تواند براي مهندسان علاوه بر رفاه و آسايش مادي، رضايت باطن و آرامش خاطر يا شادي وافر بيافريند .
مقدمه
رفاه و آسايش مادي کنوني بشر مرهـون فعاليتهاي مـهندسي است. مي توانيم به اطراف خود نگاه کنيم و به خدمات ارزشمند مهندسان واقف شويم .
پيشرفت در طراحي، ساخت، توليد و استفاده از جنگ افزارهاي مختلف نيز مرهون فعاليتهاي مهندسي است. فعاليت هاي مهندسي از يک سو باعث تأمين رفاه و آسايش مردم شده و از سوي ديگر باعث کشتار انسان هاي بيشتر و آلوده سازي بيش از حد محيط زيست و هدر رفتن منابع و ذخاير روي زمين شده است.
آيا مهندسان مي توانند در حالي که همچنان از ابتکار و خلاقيت خود در حل مسائل استفاده مي کنند با رعايت ضوابطي اقدام به از بين بردن درد و آلام انسان ها نموده، محيط زيست را پاک کرده و رفاه و آسايش بيشتري را براي انسان ها فراهم کنند؟سوال اين است که رفاه، آسايش و توسعه مادي براي چه منظوري است و حضور در رقابتي فرسايشي، فزاينده و پرپيچ و خم زندگي که هر روز دشوارتر مي گردد براي چيست؟
آيا مهندسان فقط براي اعتلاي فناوري بايد تلاش کنند و وسايل و لوازم رفاه مادي و جسماني را به منظور لذت بيشتر توليد و فراهم کنند؟ آيا علم، تکنيک و فناوري با شتابي که دارد و بر هر چيز توانائي دسترسي و تصرف پيدامي کند، بدون اينکه با حکمت، خرد، فضيلت، اخلاق و معرفت انساني پرورش يابد ما را به هدف نزديک مي کند؟

مهندس کسي است که ابتکار به خرج مي دهد و مي آفريند و اختراع ميکند. يعني هم آراينده و هم آفريننده و هم سازنده است.
با گسترش مرزهاي مهندسي و ايجاد تخصص­هاي مختلف، حوزه خدمات و مشاغل مهندسي بسيار وسيع گرديده و مسئوليت آنها سنگين­تر شده است. با جمع­بندي آراء و تعاريف مختلف مي توان دريافت که
مهندس کيست؟
مهندسي توانايي انسان در انتخاب، طراحي، برنامه­ريزي، راهبري، آينده سازي و نوآوري است. اين توانائي در توليد غذا و ساير محصولات کشاورزي، در ساخت، توليد، بازسازي و نگاهداري دستگاه ها، ابزارها، بناها، داده­ها و کلية نيازهاي ابزاري جوامع انساني با استفاده و دگرگون سازي طبيعت بوده است. اين فعاليت ها با بهره گيري از مواد و انرژي و با پشتوانه دانايي از علوم تجربي و انساني و با توجه به حفاظت از محيط زيست و در راستاي منافع جامعه جهاني انجام مي گيرد.
بزرگترين دستاوردهاي مهندسي در قرن بيستم
آكادمي ملي مهندسي ايالات متحده امريكا (NAE) با همكاري اتحاديه انجمن‌هاي مهندسي آن كشور بزرگترين دستاوردهاي مهندسي در قرن بيستم را انتخاب نمودند.

در 1999، آكادمي مذكور از 60 انجمن حرفه اي مهندسي امريكا درخواست نمود تا به كمك متخصصين خود، بزرگترين دستاوردهاي مهندسي در قرن بيستم را اعلام نمايند. در مجموع اين مهندسين 105 دستاورد را انتخاب كردند. ملاك اصلي انتخاب، تأثير دستاورد مورد نظر بر كيفيت زندگي بشر در قرن بيستم بود. جنگ افزارها مورد توجه قرار نگرفتند. «كميته انتخاب» آكادمي ملي مهندسي متشكل از خبرگان مهندسي در محافل علمي، بخش صنعت، دولت و طيف گسترده اي از رشته هاي مهندسي بود.

از ميان 105 دستاورد معرفي شده، اين كميته 48 مورد را انتخاب و گروه بندي نمود. براي مثال نوآوريهاي خاص ساخت پل و جاده در گروه «بزرگراهها» گنجانده شدند، و تراكتور، كمباين و ماشين شخم زني مجموعاً در گروه «كشاورزي مكانيزه» جاي گرفتند. اين گروه بندي باعث شد تا تعداد دستاوردها به 28 مورد برسد. كميته در دسامبر 1999 تشكيل جلسه داد و 20 مورد را به عنوان بزرگترين دستاوردهاي مهندسي در قرن بيستم انتخاب نمود.
آغاز هزاره جديد فرصتي فراهم مي‌آورد تا در عين نگريستن به آينده، به نبوغ بشر و ابداعات او در گذشته بنگريم. الكتريسيته، اتومبيل، تلفن، راديو، تلويزيون و رايانه چند نمونه از ابداعات مهندسين در قرن بيستم است.

فهرست عناوين بزرگترين دستاوردهاي مهندسي در قرن بيستم
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 177

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما