محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 135
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836273

دانلود مقاله چگونه در حفظ منابع طبيعي بكوشيم


دانلود مقاله چگونه در حفظ منابع طبيعي بكوشيم

چگونه در حفظ منابع طبيعي بكوشيم - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏1

‏بسمه تعالي

‏موضوع اول : چگونه در حفظ منابع طبيعي بكوشيم ؟

‏آيا مي دانيد منابع طبيعي يعني چه و به چه عوامل وپديده هايي منابع طبيعي مي گويند ؟

‏آب ، خاك ، باد ، خورشيد ، جنگلها ، مراتع ، كوه ، كوير و دشت همه از منابع طبيعي بشمار مي روند و بايد در حفظ آنها كوشيده ، محيط زيست خود را سلامت نگه داريم . براي حفظ و نگهداري نيروي خورشيدي كه منبعي قدرتمند و از جمله نعمت هاي بزرگ خداوند است بايد با ساخت مخزنه و محفظه هاي عظيم خورشيدي ، نور و نيروي عظيم خورشيد را بصورت باطريهاي خورشيدي حفظ و نگهداري كنيم تا بهره لازم گرفته شود . در مورد آب ، خاك ، جنگلها ، مراتع كوهستانها و دشتها لازم است تا انسانها كمي بيانديشند .

‏1

‏3

‏آب :

‏از هدر رفتن آب پاك ، باران ، برف و آبهاي تصفيه شده جلوگيري كنيم و با اتخاذ روشهاي صحيح و هدايت آبهاي سطحي روان ، با ساخت نهرهاي مخصوص و احداث مخازن و سدهاي بزرگ ذخيره سازي ، از اين آبها و آب رودخانه ها حفاظت كرده ، با آلوده كنندگان آبها برخورد شديد نمائيم . براي حفظ سلامت آب ، بايد نيروهاي خاصي بالاخص در جنگلداريها آموزش داده شوند و حضور دائمي در مناطق مربوطه داشته باشند و به مراقبت مشغول شوند .

‏خاك : ‏خاك نيز منبع مهم ديگري است كه كشت زمين هاي كشاورزي ، رشد چمنزارها و ايجاد مراتع و جنگلها به آن بستگي دارد . در گذشته دور ، يعني زماني كه پدران و مادران ما متولد شدند وضعيت خاك كشور ما به اين شرح بود : 10 درصد كشاورزي - 6/1 درصد مرتع - 7 درصد جنگل - 7 درصد آب - 50 درصد مناطق مستعد براي جنگلداري و ايجاد جنگل . البته امروزه اين آمار به مراتب كمتر از گذشته است و بر اثر افزايش جمعيت و عدم توجه مردم ومسئولين به اهميت اين منابع ، اين درصدها تقليل چشمگير

يافته اند . يكي از راههاي حفظ منابع طبيعي ، جلوگيري از قطع درختها ، ممانعت از چراي دامها و حيوانات اهلي ، حفظ بهداشت محيط زيست مي باشد .

 

دانلود,مقاله,چگونه,در,حفظ,منابع,طبيعي,بكوشيم,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 208

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما