محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 73
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836211

دانلود مقاله چگونه امتحان بدهيم؟


دانلود مقاله چگونه امتحان بدهيم؟

چگونه امتحان بدهيم؟ - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏چگونه امتحان بدهيم؟

‏شما دوست عزيز كه هم اكنون اين مطلب رامي خوانيد در موقعيتي هستيد كه مي بايست خود را براي شروع امتحانات آماده كنيد. ما همه با نوشتن مطالبي در اين رابطه مي خواهيم كه شمار را ياري كنيم تا با به كار بستن راهنمايي هاي ارائه شده در اين خبر نامه بتوانيد با آرامش خاطر مطالبي كه فرا گرفته ايد را به برگه‌ي امتحان خود منتقل كنيد.

‏ابتدا سعي كنيد آرامش خاطر خود را در شروع مطالعه براي امتحان در نظر داشته باشيد. گاهي آ‎ماده شدن براي امتحان آميخته با اضطراب است و همين اضطراب مانع از مرور درس‌ها مي شود. براي غلبه بر هيجان هايي كه شما را از تمركز بر روي درس باز مي دارد پيشهاد مي كنيم كه قبل از شروع درٍس، به كشيدن خطوط موازي، نقطه گذاري و وصل كردن نقاط به يكديگر و مانند آن بپردازيد؟ چرا؟ براي اينكه چنين اعمالي مي تواند باعث آرام سازي هيجاني شود كه در درون شما جريان دارد.

‏2- به زمان حال و اكنون فكر كنيد و به خودتان بگوييد كه: «من مي توانم از عهده اين امتحان برآيم.»

‏3- به مقدار كافي ومناسب غذا بخوريد و استراحت كنيد، خودتان گرسنگي ندهيد و براي مطالعه بيشتر از زمان خواب خود كم نكيند. سعي كنيد تمرين هاي بدني ملايمي را در خانه انجام دهيد.

‏4- براي مطالعه زمان دقيق و محل مشخصي قرار دهيد. بهترين زمان موقعي است كه با توجه به وضعيت خانوادگي‌تان، امكان تمركز و دقتتان فراهم بوده و مي توانيد از زماني كه صرف درس خواندن مي كنيد حداكثر استفاده را ببريد. بهترين محل نيز جايي است كه در آن جا احساس آرامش بكنيد و داراي نور و هواي مناسب باشد. يكي از كارهاي حساس و مهمي كه بايد در هنگام مرور درس ها مد نظر داشته باشيد، ميزان تكليفي است كه براي خواندن خود منظور كرده ايد. طبيعتاً اگر يك باره خود را با كوهي از كتاب ها مد نظر داشته باشيد، ميزان تكليفي است كه براي خواندن خود منظور كرده ايد. طبيعتاص اگر يكباره خود را با كوهي از كتاب ها و جزوات روبرو ببنيد، مضطرب ونگران خواهيد شد.

‏با حجم زياد درس ها چه مي توان كرد؟

‏بهترين كار براي روبرويي با كوهي از مواد درسي، شكستن آن به قطعاتي است كه مواج‏ه با هر يك از آن ها سهل تر و قابل قبول تر است. شما مي توانيد هر بار خود را در مقابل يك فصل از كتاب ببينيد. در اين حال تنها وظيفه خود را خواندن آن فصل بدانيد و از فكر كردن بي ثمر نسبت به كل كتاب را ممكن است رعب آور باشد شروع كنيد. يك فصل يا يادگيري يك بحث كليدي، تكليفي است كه مي توان در يك يا دو جلسه از پس آن برآمد. به اين ترتيب درصدي از كار بزرگ شما انجام شده است. با در كنار هم نهادن اين درصدهاي جزئي، بدون آنكه هيچ رعب و وحشتي احساس كرده باشيد، كار به انجام رسيده است.

‏5- مواردي را كه باعث اختلال و تمركز مي شود را از محيط حذف كنيد. مثل با صداي تلفن، تماشاي تلويزيون و غيره.

‏6- از معلم خود بپرسيد كه چه انتظاري از شما دارند و شما بايد روي چه مواردي بيشتر كار كنيد.

‏7- سوالهاي امتحاني سال هاي پيش را بررسي كنيد. اين كار يك تصوير كلي از امتحان را به شما ارائه مي دهد. اما خيلي به آنها تكيه نكنيد.

‏8- سوالهاي امتحاني را حدس بزنيد. سپس براي آنها پاسخ بيابيد.

‏9- يادداشت هاي خود را مرور كنيد، بخش هاي مهم و برجسته امتحانات قبلي را در نظر بگيريد. به عنوانهاي فصل و مقدمه آخر و مطالبي كه با حروف درشت يا تيره تر نوشته شده توجه داشته باشيد. خلاصه فصل و سوال ها و تمرين هاي آن را مطالعه كنيد.

‏10- درباره آنچه ياد گرفته ايد بينديشيد. خلاصه كردن مطالب به طور شفاهي به نگهداري آن در حافظه كمك مي كند.

‏توصيه هاي عملي قبل از شروع امتحان و پاسخ دادن سؤالات:

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 137

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما