محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 149
  • بازدید دیروز : 388
  • بازدید کل : 836024

دانلود مقاله پژوهش در عمليات


دانلود مقاله پژوهش در عمليات

پژوهش در عمليات - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏2

‏پژوهش در عمليات

‏مقدمه:

‏در بيست يا سي سال اخير دسته عمده اي از مدل هاي بهينه به نام مدل هاي برنامه ريزي مورد توجه قرار گرفته است كه كاربرد آنها در حل مسائل مختلف مانند مسائل نظامي، سياسي، صنعت مديريت و غيره با اهميت مي باشد.

‏در مجموع مدل هاي برنامه ريزي شامل واگذاري مناسب ترين تركيب از منابع محدود در رسيدن به هدف يا هدف هاي تصميم مي باشد بدين قرار كه هر تصميم گيرنده منابعي از قبيل پول و نيروي انساني مواد خام اوليه و ماشين آلات در اختيار دارد كه همگي از نظر كميت و كيفيت و يا هر دو محدود مي باشند واگذاري تركيب خاصي از اين منابع محدود در رسيدن به هدف مشخص در يك تصميم مدل برنامه ريزي را تشكيل مي دهد.

‏در جنگ جهاني دوم فرماندهي نظامي در انگلستان از گروهي از دانشمندان دعوت به عمل آورئد. تا در مسائل سوق الجيشي و تدابير جنگي مربوط به دفاع زميني و هوايي كشور مطالعه نمايند. هدف آنها تعيين بهينه ترين روش استفاده از منابع محدود نظامي بود از جمله مسائلي كه مورد بررسي قرار گرفت مطالعه كارآئي بمب افكن هاي نوع جديد و روش استفاده از راداري بود كه به تازگي اختراع شده بود تشكيل اين گروه علمي به عنوان اولين فعاليت رسمي تحقيق در عمليات يا پژوهش عملياتي به شمار آمده است.

‏1

‏3

‏اين نام بدين مناسبت داده شده بود كه اين گروه به پژوهش در عمليات نظامي پرداخته بود اين رشته جديد تصميم گيري از آغاز به عنوان رشته اي شناخته شده است كه اطلاعات علمي را از طريق تلاش گروهي متخصص در نظام هاي مختلف به منظور تعيين بهترين نحوه استفاده از منابع محدود به كار مي گيرد.

‏نتايج موفققيت اختري كه توسط گروه هاي تحقيق در عمليات در بريتانيا به دست آمده بود فرماندهي نظامي آمريكا را به آن داشت تا فعاليت هاي مشابهي را شروع نمايد از فعاليت هاي موفقيت آميز گروه هاي آمريكائي مي توان مطالعه مسائل پيچيده تداركات نظامي، ابداع الگوهاي جديد پرواز طرح مين گذاري دريا و استفاده موثر از وسايل الكترونيكي را نام برد.

‏بعد از جنگ جهاني دوم موفقيت گروه هاي نظامي توجه مديران صنعتي را به خود جلب نمود. آنها در جستجوي راه حلهايي براي مسائل خود بودند كه بر اثر وارد شدن تخصص شغلي در تشكيلات تجاري روز به روز حادتر مي شدند.

‏اولين تكنيك رياضي در اين رشته كه مورد قبول همه قرار گرفت و روش سيمپلكس برنامه ريزي خطي ناميده شد در سال 1947 ميلادي به توسط رياضيدان آمريكائي جورج.ب. دانسيك (George .B. Dantiziy‏) به وجود آمد از آن به بعد با تلاشها و همكاري هاي علاقمندان در مؤسسات علمي و صنعتي تكنيك ها و كاربردهاي جديدي پديد آمده اند و تأثير تحقيق در عمليات را امروزه مي توان در بسياري از زمينه ها مشاهده نمود.

 

دانلود,مقاله,پژوهش,در,عمليات,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 203

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما