محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 263
  • بازدید کل : 836161

دانلود مقاله صحت گفتار


دانلود مقاله صحت گفتار

صحت گفتار - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

2

‏فصل اول مقدمه:

‏صحت و گفتار نقش اساسي در ارتباط انسانها ايفا مي‏‌‏كنند و يكي از دلايل پيشرفت انسانها است.

‏براي برقراري ارتباط كامپيوتر با انسان بوسيلة گفتار در كار لازم است انجام شود. يكي سنتزل گفتار است. و ديگري بازشناسي گفتار، سنتز گفتار بيان گفتار بوسيلة كامپيوتر مي‏‌‏باشد و بازشناسي يعني فهميدن گفتار در بازشناسي گفتار. هدف بدست آوردن دنبالة آوايي يك گفتار مي‏‌‏باشد و اين دنبالة آوايي مي‏‌‏تواند بر اساس واج، سيلاب، كلمه، جمله و ... باشد. بازشناسي گفتار عكس عمل سنتز است و گفتار را به متن تبديل مي‏‌‏كند. اما انجام بازشناسي گفتار به دليل خاصيت صداي انسانها، داراي پيچيدگي‏‌‏هاي زيادي است. اما اغلب بازشناسي كامل و درست غير ممكن است. حتي خود انسانها هم نمي‏‌‏توانند به طور كامل همه صداها را بفهمند و ميزان، درك گوش انسانها حدود 70% مي‏‌‏باشد. شكل 1-1 ارتباط گفتاري بين انسانها و كامپيوتر را نشان مي‏‌‏دهد. به دليل نقش مهم و كاربردهاي فراواني كه بازشناسي گفتار دارد، تحقيقات و مقاله‏‌‏هاي زيادي در اين زمينه انجام شده و راه حل‏‌‏هاي متفاوتي پيشنهاد شده است،‏‌‏ ولي بازشناسي گفتار كاملاً درست هنوز امكان‏‌‏پذير نمي‏‌‏باشد.

‏بازشناسي گفتار داراي كاربردهاي زيادي است. از جمله كاربردهاي بازشناسي گفتار، حل مشكل تايپ است، با كمك بازشناسي گفتار مي‏‌‏توان جمله‏‌‏ها را يكي پس از ديگري خواند و كامپيوتر آنها را تايپ كند. يكي ديگر از كاربردهاي بازشناسي گفتار، حل مشكل صحبت دو فرد مختلف همزبان است. يكي از مشكلات انسانها ارتباط با افرادي است كه با زبانهاي متفاوت صحبت مي

2

‏‌‏كنند. ارتباط بدون دانستن زبان مشكل است. و يادگيري يك زبان ديگر كار وقت گير و پر زحمتي است ولي به كمك بازشناسي گفتار به يادگيري زبانهاي مختلف احتياجي نخواهد بود و مي‏‌‏توان با يك دستگاه كوچك با فردي كه با زبان ديگري صحبت مي‏‌‏كند، صحبت نمود. يك كامپيوتر كوچك صداي شما را گرفته و به تعدادي از كلمات تبديل مي‏‌‏نمايد. سپس اين كلمات به زبان ديگر ترجمه شده و در نهايت با زبان جديد گفته مي‏‌‏شوند. دو مرحلة آخر اين سيستم جزو مسايل انجام شده گفتار هستند و با كامل نمودن مسئله بازشناسي گفتار بدون دانستن زبان‏‌‏هاي ديگر به آنها تكلم نمود.

‏شكل 1-2 نشان دهنده ارتباط دو فرد با زبان‏‌‏هاي مختلف است. يكي از كاربردهاي ديگر بازشناسي گفتار، برقراري ارتباط با كامپيوتر است. همان گونه كه به انسانهاي ديگر دسترس مي‏‌‏دهيد، به كامپيوتر هم مي‏‌‏توان دستور داد و با آن صحبت كرد. يا حتي مي‏‌‏توانيد از او بخواهيد كاري برايتان انجام دهد.

‏حتي با كمك بازشناسي گفتار مي‏‌‏توان به انسانهاي نابينا و ناشنوا كمك كرد. به طور مثال نابينايان مي‏‌‏توانند با صحبت كردن و دادن دستور به كامپيوتر با آن كار كنند.

 

دانلود,مقاله,صحت,گفتار,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 125

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما