قسمتی از متن :
138
مقدمه :
اين گزارش به تشريح عملكرد سوپاپ ترمز اتوماتيك به منظور شبيه سازي و تحليل رفتار ديناميكي شير مي پردازد . هدف اصلي از تحليل ، تعيين فشار دبي خروجي از شير پر بر حسب زمان در وضعيتهاي تلف كاري آن مي باشد . بدين منظور لازم است تا ابتدا تشريح دقيقي از عملكرد و وضعيت سيستم ارائه گردد ، تا بر پايه آن بتوان مقادير ورودي و خروجي را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا ابعاد و اندازه هاي شير اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نيز ساير مشخصات شير ، نظير ثابت فنرهاي تعيين گردد .
بر اساس آنچه ذكر شد در اين گزارش ابتدا به بررسي مدار كلي شير ترمز اتوماتيك و جايگاه اين شير در ارتباط با ساير اجزا ترمز مي پردازيم . سپس مسير و جريان هوا در ادامه شرحي بر عملكرد اجزا تشكيل دهنده ترمز اتوماتيك ارائه مي گردد . در پايان ابعاد و اندازه هاي شير ارائه مي گردد .
علاوه بر اين ، ترجمه متن اصلي ير ترمز اتوماتيك ارائه شده از طرف كارخانه سازنده (شركت وابكو) ، ضميمه گرديده است .
3
مروري نحوة عملكرد سيستم ترمز اتوماتيك
ترمز به عنوان كنترل كننده سرعت در قطار ، اصلي ترين ركن ترددايمن مي باشد . بنابراين نخستين اولويت در طراحي اين سيستم ، بالا بودن ايمني ، حتي به ازاي هزينه بالا و استفاده از روشهاي غير معمول ، مي باشد .
به همين منظور ترمز قطار به نحوي طراحي گرديده كه بر خلاف سيستمهاي رايج ، كاهش شار لوله ترمز ، باعث عمل ترمز گيري مي شود . اين امر خصوصاٌ در موقع گسيختگي قطار حائز اهميت است و باعث خواهد شد تا در موقع گسيختگي قطار كاهش خوبخودي در لوله ترمز روي داده و قطار به طور خودكار ترمز بگيرد .
به طور مختصر مكانيزم مدار ترمز و جايگاه سوپاپ ترمز اتوماتيك در آن را مي توان اينگونه بيان نمود :
موتور قطار مستقيماٌ در ارتباط با كمپرسوري است كه مي تواندهواي متراكم با فشار حدود 14.Psi توليد مي نمايد . هواي فشرده پس از ذخيره شدن در مخزن اصلي عيور از لوله ها و صافي ها وارد سوپاپ ترمزاتوماتيك (يا شش دنده ) مي گردد و طي پروسي تبديل به هواي با فشار حدود 70Psi مي شود و از آن پس ، اين فشار تنظيم شده وارد ولوله اي به نام لوله اصلي brake pipe) يا لوله ترمز ) مي گردد . اين لوله در سرتاسر قطار امتداددارد و توسط لوله هاي لاستيكي بين واگن ها ارتباط آنهابا يكديگر و نيز لوله اصلي لكومتيو برقرار مي شود.
حال هنگامي كه فشار در اين لوله از مقدار 70Psi كاهش يابد ، عمل ترمز در سرتاسر قطار صورت مي گيرد . توسط قسمتهاي مختلفي امكان كاهش فشار وجود دارد. دستگاه شش دنده يكي از تجهيزاتي است كه توسط راننده اين كاهش فشار را در لوله اصلي ايجاد مي كند . و يا سيستمهاي ايمني موجود در مواقعي كه راننده هوشيار نباشد ، از سرعت مجاز تخطي نمايد ، بدون توجه وارد ايستگاه شود و ... مي تواند كاهش فشار را ايجاد نمايد . همچنين چنانچه ذكر شد در موقع گسيختگي، به علت پارگي لوله هاي لاستيكي بين واگنها فشار خود به خود كاهش مي يابد . اين گاهش فشار توسط سوپاپهايي در لكومتيو و نيز در واگنهاي حس مي شود و ترمز گرفته مي شود .
دانلود,مقاله,شبيه,سازي,ديناميكي,شيرترمز,اتوماتيك,لكوموتيو,(,راه,آهن,),دانلود
تصاویری از چند صفحه نخست فایل :
توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است
مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
برچسب های مهم