محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 53
  • بازدید دیروز : 139
  • بازدید کل : 852848

دانلود مقاله سرنوشت معاویه و یزید لعنت الله علیهما چگونه شد 8ص


دانلود مقاله سرنوشت معاویه و یزید لعنت الله علیهما چگونه شد 8ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (سرنوشت معاویه و یزید لعنت الله علیهما چگونه شد 8ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏2

‏سرنوشت معاو‏ی‏ه‏ و ‏ی‏ز‏ی‏د‏ لعنت الله عل‏ی‏هما‏ چگونه شد؟

‏معاو‏ی‏ه‏ در سفر‏ی‏ که از حجاز به سو‏ی‏ شام داشت , ب‏ی‏مار‏ شد و چند روز پس از رس‏ی‏دن‏ به دمشق , در ماه رجب سال 60 هجر‏ی‏ به هلاکت رس‏ی‏د‏.

‏مطابق‏ روا‏ی‏ت‏ اب‏ی‏ مخنف ‏ی‏ز‏ی‏د‏ روز‏ی‏ برا‏ی‏ شکار رفت . او در ب‏ی‏ابان‏ ماند و پا‏ی‏ش‏ در رکاب اسبش گ‏ی‏ر‏ کرد, اسب رم نمود و پ‏ی‏کر‏ ناپاکش را به زم‏ی‏ن‏ زد تا ا‏ی‏نکه‏ قطعه قطعه شد و به هلاکت رس‏ی‏د‏. ا‏ی‏ن‏ واقعه در ن‏ی‏مه‏ رب‏ی‏ع‏ الاول سال 63 ه.ق اتفاق افتاد.

‏سرنوشت جنا‏ی‏تکاران‏ کربلا؟

‏ق‏ی‏ام‏ مختار ثقفي:

‏نام‏ : مختار, نام پدر: ابو عبيد ثقفي , قبيله اش ثقيف , كنيه اش ابو اسحاق است . لقب مختار كيسان مي باشد. و فرقه كيسانيه به مختار منسوب هستند. مختار معتقد به امامت ائمه معصومين (ع ) است و اين گروه , پس از مختار, خود را به او منسوب كرده اند.

‏مختار‏ در سال اول هجرت متولد شد و جنگجوئي شجاع بود. او به همراه پدرش , در سيزده سالگي در يكي از جنگ ها شركت كرد. مختار مردي عابد و زاهد بود. پدر او در يكي از جنگها به شهادت رسيد و تحت سرپرستي عمويش سعد قرار گرفت . خانواده او به سرپرستي عمويش به كوفه هجرت كر‏دند‏. علي (ع ) كوفه را مركز خلافت قرار داد. آن حضرت عموي مختار را استاندار مدائن كرد و مختار نيز در كنار عمويش در آن جا ساكن شد. مختار پس از شهادت علي (ع ) به بصره رفت و مدتي در آنجا ماند. پس از مدتي دوباره به كوفه آمد. وقتي كه مسلم بن عقيل از سوي امام حسين (ع ) به كوفه رفت , در منزل مختار سكونت كرد و به خاطر همكاري با مسلم بن عقيل به زندان انداخته شد.

‏3

‏عبدالله‏ عمر خواهر مختار, صفيه را به زني گرفت و به اين ترتيب مختار فاميل عبدالله بن عمر شد. مختار در زمان وقوع حادثه كربلا در كوفه زنداني بود. خاندان مختار از شيعيان مخلص اهلبيت (ع ) بودند. عموي مختار سعد بن مسعود ثقفي صحابه پيامبر و از شخصيتهاي بزرگ اسلامي بشمار مي رفت . عمويش در همه ي مراحل در كنار علي (ع ) بود. حضرت امام باقر(ع ) توجه خاصي به مختار داشت . روزي به پسر مختار فرمود: خداوند پدرت را رحمت كند, او حق ما را گرفت , قاتلين ما را كشت و به خونخواهي ما قيام كرد. امام صادق (ع ) فرمود: پس از حادثه كربلا, هيچ بانوئي از بانوان خاندان ما, خود را آرايش نكرد تا آنكه مختار سر عبيدالله بن زياد و عمر بن سعد را براي ما به مدينه فرستاد. ميثم تمار و مختار هر دو در كوفه زنداني بودند. روزي ميثم به مختار گفت : تو از زندان آزاد مي شوي و اين عبيدالله ستمگر را مي كشي و پ‏اي‏ خود را روي صورت او مي گذاري . ميثم و مختار هر دو به اعدام محكوم شدند ولي مختار به وساطت عبدالله بن عمر كه شوهر خواهرش بود از اعدام و زندان نجات يافت . اين , خلاصه اي است درباره خود مختار.

‏خروج‏ مختار:

‏مقدمات‏ قيام , قبلا" آماده شده بود و نيروهاي انقلابي در آمادگي كامل بسر مي بردند. هنگام غروب , ابراهيم اشتر كه مرد شماره ي 2 انقلاب بود, بالاي مناره ي مسجد رفت و اذان گفت . نيروهاي وفادار به انقلاب به سوي مسجد روان شدند و پشت سر ابراهيم اشتر, فرمانده نيروها‏ي‏ جنگي مختار, نماز خواندند. پس از نماز به دستور ابراهيم اشتر, جمعيت حاضر در مسجد، با هم به سوي خانه مختار, فرمانده كل نيروهاي انقلابي , حركت كردند. رئيس شهرباني كوفه خود را به سرعت به استاندار رساند و به او گفت : به زودي مختار قيام خواهد كرد, بايد مراقب با

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 219

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما