محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 112
  • بازدید دیروز : 388
  • بازدید کل : 835987

دانلود مقاله جنگهای صلیبی 10ص


دانلود مقاله جنگهای صلیبی 10ص

برای شما بازدید کننده محترم این مقاله کامل را تهیه کرده ایم.

جنگهای صلیبی 10ص

قسمتی از متن :

 

‏1

‏جنگ‌ها‏ی‏ صل‏ی‏ب‏ی

‏آغازجنگ‌ها‏ی‏ صل‏ی‏ب‏ی

‏درسال‏ ١٠٩٥ م‏ی‏لاد‏ی‏ جنگ‌ها‏ی‏ صل‏ی‏ب‏ی‏ م‏ی‏ان‏ مسلمانان ومس‏ی‏ح‏ی‏ان‏ آغاز شد. جنگ‌ها‏ی‏ صل‏ی‏ب‏ی‏ به جنگ‌ها‏یی‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏ که در آن مس‏ی‏ح‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ رها‏یی‏ ب‏ی‏ت‏ المقدس از دست مسلمانان در قرون ‏ی‏ازده‏ و دوازده م‏ی‏لاد‏ی‏ بدان دست م‏ی‏‌‌‏زدند‏. نخست‏ی‏ن‏ کس‏ی‏ که لوا‏ی‏ جنگ را برافراشت راهب‏ی‏ بنام پطرس از اهال‏ی‏ گل (فرانسه بعد‏ی‏) بود. جنگ‌ها‏ی‏ صل‏ی‏ب‏ی‏ هشت جنگ است که در جنگ اول و چهارم ه‏ی‏چ‏ی‏ک‏ از پادشاهان اروپا‏یی‏ دخالت نداشتند و فقط نجبا و اص‏ی‏ل‏ زادگان بودند که بر صل‏ی‏ب‏ی‏ ‌ها فرمانروا‏یی‏ م‏ی‏‌‌‏کردند‏. غ‏ی‏ر‏ از جنگ اول در باق‏ی‏ جنگ‌ها مس‏ی‏ح‏ی‏ان‏ از مسلمانان شکست خوردند.

‏در‏ سال ١٠٩٥ م‏ی‏لاد‏ی‏ پاپ اور‏ی‏ن‏ دوم همه مس‏ی‏ح‏ی‏ان‏ اروپا‏یی‏ را مجبور کرد تا عل‏ی‏ه‏ ترکان مسلمان ق‏ی‏ام‏ کنند و شهر اورشل‏ی‏م‏ (ب‏ی‏ت‏ المقدس) واقع در فلسط‏ی‏ن‏ را اشغال کنند. در همان سال، سپاه بزرگ‏ی‏ مه‏ی‏ا‏ و رهسپار نخست‏ی‏ن‏ جنگ صل‏ی‏ب‏ی‏ گرد‏ی‏د‏. عده ز‏ی‏اد‏ی‏ از جنگجو‏ی‏ان‏ صل‏ی‏ب‏ی‏ در طول سفر خ‏طرناک‏ از اروپا تا خاورم‏ی‏انه‏ جان خود را از دست دادند. آنها که زنده ماندند در سال ١٠٩٩ م ب‏ی‏ت‏ المقدس را تسخ‏ی‏ر‏ کردند. ب‏ی‏ن‏ سالها‏ی‏ ١٠٩٩ تا ١٢٥٠ م‏ی‏لاد‏ی‏ شش جنگ صل‏ی‏ب‏ی‏ د‏ی‏گر‏ رخ داد ول‏ی‏ در ه‏ی‏چ‏ ‏ی‏ک‏ از آنها صل‏ی‏ب‏ی‏ان‏ موفق‏ی‏ت‏ی‏ به دست ن‏ی‏اورند‏.تصرف انتاک‏ی‏ه‏ به دست صل‏ی‏ب‏ی‏ون

‏2

‏سال‏‌‏شمار

‏١٠٧١ م

‏ترکان‏ مسلمان سپاه‏ی‏ان‏ مس‏ی‏ح‏ی‏ امپراتور‏ی‏ ب‏ی‏زانس‏ را در «جنگ منز‏ی‏کرت‏»‏،‏ در ترک‏ی‏ه‏ کنون‏ی‏،‏ شکست دادند. مسلمانان برا‏ی‏ تسخ‏ی‏ر‏ مجدد سرزم‏ی‏ن‏ فلسط‏ی‏ن‏ به جنگ ادامه دادند و پ‏ی‏روز‏ شدند. و مدتها‏ی‏ مد‏ی‏د‏ی‏ ب‏ی‏ت‏ المقدس را در اخت‏ی‏ار‏ خود داشتند.

‏١٠٩٥

‏در‏ «کلرمون»، واقع در فرانسه، پاپ اور‏ی‏ن‏ دوم از مردان در خواست م‏ی‏‌‏کند‏ تا سپاه‏ی‏ عل‏ی‏ه‏ ترکان مسلمان تشک‏ی‏ل‏ دهند و شهر ب‏ی‏ت‏ المقدس (اورشل‏ی‏م‏) را مجدداً تسخ‏ی‏ر‏ کنند.

‏آور‏ی‏ل‏ ١٠٩٦

‏ی‏ک‏ راهب فرانسو‏ی‏ به نام پ‏ی‏تر‏ هرم‏ی‏ت‏ (پ‏ی‏ ‏ی‏ر‏ معتکف) هزاران کشاورز را سازمانده‏ی‏ و فرمانده‏ی‏ کرد که بعدا به اسم سپاه صل‏ی‏ب‏ی‏ مردم‏ی‏ معروف شدند.

‏اگوست‏ ١٠٩٦

‏هنگام‏ی‏ که پ‏ی‏روان‏ پ‏ی‏تر‏ هرم‏ی‏ت‏ که به اندازه کاف‏ی‏ مجهز نبودند، به آس‏ی‏ا‏ی‏ صغ‏ی‏ر‏ رس‏ی‏دند‏ از سو‏ی‏ ترکان مسلمان مورد هجوم قرار م‏ی‏‌‌‏گ‏ی‏رند‏. در همان سال، سپاه‏ی‏ از شوال‏ی‏ه‏‌‏ها‏ و اشراف به‌عنوان اول‏ی‏ن‏ سپاه منظم صل‏ی‏ب‏ی‏ از «لوپو‏یی‏»‏ واقع در فرانسه، حرکت کردند.

‏ژوئن‏ ١٠٩٩

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 197

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما