محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 36
  • بازدید دیروز : 193
  • بازدید کل : 852286

دانلود مقاله هوش عاطفي در تعليم و تربيت 7ص


دانلود مقاله هوش عاطفي در تعليم و تربيت 7ص

هوش عاطفي در تعليم و تربيت 7ص - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

1

‏هوش عاطفي در تعليم و تربيت

‏يك فرد تحصيل كرده‏1‏ يا فرهيخته‏ چگونه فردي است؟‏ بر اساس تعاريف يا رويكردهاي جديد، فرد تحصيل كرده، فردي است آگاه‏2‏ ‏مسئوليت پذير‏3‏ و علاقمند‏4‏ ‏كه برخي ‏به اين صفا‏ت، صفت پرخاشگر‏ يا خشن نبودن‏5‏ هم اضافه مي نمايند]‏343[‏ ‏. اين اظ‏هارات ‏به اين معني است‏ كه تمركز و علاقه سنتي ‏بر مهارتهاي ذهني ‏چون هوش ‏بهر IQ‏،‏ جاي خود را به علاقه شديد ‏و تمركز بر مهارتهاي اجتماعي ‏و عاطفي و هوش بهر عاطفي (EQ‏)‏ و مهارتهاي هوش عاطفي (EI‏) داده است‏. دلايل گوناگوني ‏براي اين جابه جايي،‏ عنوان شده است‏ كه يكي از مهمترين آنها‏،‏ اطلاعات و آگاهي هايي است‏ ‏كه ما درباره عملكرد مغز و حافظه ي ‏انسان به دست آورده ايم‏ و بين يادگيري براي امتحان دادن‏ و نمره گرفتن‏ و يادگيري براي زندگي كردن‏ در جواكع مدرن امروزي‏، تفاوت زيادي قائل مي شويم و دليل دوم، اهميت عوامل اجتماعي‏ وعاطفي مي باشد‏.

‏يكي از اصول اوليه‏ ي هوش عاطفي اين است‏ كه روابط دوستانه‏ و دلسوزانه،‏ باعث شكل گيري انواع يادگيري هاي اصيل و به اثبات مي گر‏دند‏. ‏اگر‏ مرور مختصري‏ ‏بر روي تجارب ‏آموزشي خودمان‏ به عمل آوريم،‏ در مي يابيم كه ما تحت شرايط‏ متفاوتي آموزش ديده ايم و نمي توانيم ادعا نماييم كه اين روشها، بهترين روش هاي آموزشي بودند‏ و منجر به ايجاد ‏يادگيري هاي اصيل‏ و با ثبات در ما گرديده اند‏. لازم است تا تمام روش‏هاي آموزشي را با اين واقعيتها هماهنگ سازيم‏.

_______________________________________

‏ 2. Knowledgeable‏ 1. Educated

3. Responsible 4. Caring

5. Nonuiolent

2

‏اگرچه در سالهاي اخير‏ هوش عاطفي به شدت مورد توجه واقع گرديده است‏، اما اين سازه، سازه اي‏ جديد و تازه نيست‏. در دهه ‏هاي 1920‏ و 1930 روان شناس‏ مشهور‏، ثوراندايك‏1‏ از هوشي‏ نام مي برد به نام هوش اجتماعي‏2‏ كه آن را ‏«‏توانايي ادراك و فهم ديگران و انجام اعمال مناسب‏ در روابط بين شخصي‏»‏ تعريف و آن را يكي از جنبه هاي هوش‏ شخصي به حساب مي آورد‏.]‏347[

‏رويكرد ثورانديك‏ به هوش اجتماعي به عنوان يك عنصر مهم هوشي‏ در آن زمان مورد توجه و اقبال روان شناسان واقع نگرديد‏ و پژوهش هاي تجربي و علمي بر روي‏ آن صورت نگرفت و به فراموشي سپرده شد‏.

‏جان ديويي ‏به صورت عميق و گسترده اي در مورد ماهيت كلاس درس به تفكر و مطالعه پرداخت و نتيجه گرفت كه كلاس درس‏، جايي است كه دانش آموزان در مورد‏ ‏«‏دموكراسي‏»‏، مهارتها و حالت هاي ذهني مورد نياز براي رسيدن به آن شرايط اجتماعي و عاطفي كه براي انتقال ئ تداوم آن مورد نياز است‏، اطلاعات ‏و آگاهي هايي به دست مي آورند‏. به اعتقاد جان ديويي‏، يك رابطه ي كامل و بدون چون و چرا بين آن چه كه يادگرفته مي شود‏ و زمينه اي كه در آن يادگيري‏ ها اتفاق مي افتند و موقعيت هايي كه در آ‏ن‏ از اين يادگيري ها استفاده مي شود‏، وجود دارد‏.]‏336[‏ او در كتاب (چگونه فكر مي كنيم‏)‏3‏ ‏به برخي از مهارتهايي كه شهروندان براي زندگي كردن‏ در يك جامعه دموكراتيك‏بدان نياز دارند‏، اشاره مي نمايد‏.‏ ‏این مهارتها، نه تنها دربرگیرنده مهارتهای

__________________________________________

‏ 2. Social Intelligence ‏ 1. Thorandike

3. How we think

 

دانلود,مقاله,هوش,عاطفي,در,تعليم,و,تربيت,7ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 167

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما