محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 49
  • بازدید دیروز : 414
  • بازدید کل : 838585

دانلود مقاله استرس و اضطراب 9ص


دانلود مقاله استرس و اضطراب 9ص

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (استرس و اضطراب 9ص) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏2

‏مقدمه

‏از آنجايي كه عصر حاضر را دوران اضطراب و ‏اس‏ترس ناميده اند و پيچيدگي هاي جاري جامعه بشري سرعت تغييرات و بي توجهي نسبت به زمينه هاي مذهبي و ا‏ي‏دولوژيك و‏نظام‏ اجتماعي و عاطفي خانواده براي افراد و اجتماع بشري تضاد ها و تعارض ها و اضطراب هاي جديدي به وجود امده است .استفاده از شيوه هاي درماني مؤثر و كار امد ضروري مي باشد پيچيده شدن تمدن بشري و ارتباطاعات اجتماعي استرس هاي تازه اي را نيز پديد آورده است كه مقابله با آنها براي هر فردي لازم و ضروري است از طرفي نيز همه ما استعدادهاي ‏عظيم و كشف شده اي براي رشد و تكامل و دگرگوني توانايي يافتن معنايي ژرفتر و دست يافتن به توفيق بيشتر در زندگي بهره منديم بنابر اين استفاده از اين توانايي هاو استعدادها براي مقابله با انواع اضطراب ها و استرس هايي كه در زندگي روزمره براي ما پديد مي آيد امكان پذير است .

‏اضطراب :

‏اضطراب اغلب نشاندهنده وجود انگيزه اي غير قابل قبول است كه بيمار سعي در رد آن دارد نظير خشم و ...

‏ريشه اضطراب اغلب ترس پيش بيني شده فقدان در زمينه هاي كار پول ، روابط يا حساسيت جسم‏ي‏ است همه انسانها اضطراب را در زندگي خود تجربه كرده اند اضطراب شامل احساس عدم اطمينان ،درماندگي و بر انگيختگي فيزيولوژيكي است به طور كلي اضطراب يك احساس بسيار ناخوشايند و اغلب مبهم دلواپسي است كه بايك يك يا چند حس جسمي مانند خالي شدن سر دل،تنگي قفسه سينه ، طپش قلب و ... همراه است ..

‏استرس و اضطراب تا حدي طبيعي و ضروري است .

‏در انجام هر كاري به طور مطلوب اضطراب تا اندازه اي طبيعي و ضروري است با اين وجود اضطراب بسيار شديد يا خيلي كم هميشه به روي هر كاري اثر زيان آوري دارد علي رقم اين حقيقت كه اضطراب و استرس تا اندازه اي براي انجام دادن هر كاري ضروري و طبيعي است در هنگام مواجه با مشكلات اضطراب و استرس را معمولا با سطوحي از اضطراب و استرس سر و كار داريم كه از نظر باليني خيلي بالا مي باشد صرف نظر از اينكه چه كسي هستيم يا در زندگي احتمالا چه كاري انجام مي دهيم همه ما بدنمان ظرفيت مشخصي براي

‏2

‏استرس دارند كه بيش از ان انرا ‏نمي تواند تحمل كند .

‏همان طور كه سطح استرس در دستگاه بدن ما بالا مي رود اين احتمال افزايش مي يابد كه بدن علائم جسمي ذهني و فشاري يا هر گونه تركيبي از اين علائم را در پاسخ به استرس ايجاد خواهد كرد .

‏استرس و اضطراب‏ چگونه شروع مي شود ؟

‏پاسخ ساده به اين سوال اين است كه ممكن است اضظراب به طريق گوناگون شروع شده بروز كند . پيش از اين اشاره كرديم كه تجربه ‏ ‏نشا نه هاي اضطراب ناشي از استرس است .ممكن است ناشي از استرس مزمن باشد يا ممكن است ناشي از استرس ناگهاني باشد يعني هنگامي كه با يك ترس خا‏ص ، مشكل يا روي‏داد مهمي در زندگي مواجه مي شويم كه سبب مي شود ظرفيت استرس مان لبريز شود . ماهيت خاص استرس از فردي به فرد ديگر تفاوت زيادي دارد همان طور كه پاسخ نشانگر ويژه آنها نيز متفاوت است .

‏ در دوران كودكي انواع خاصي از ترس ها بسيار شايع هستند . در حدود 92درصد كودكان 5 تا12 سال معمولا دچار ترس هاي خاص مي شوند همچون ترس از حيوانات ، ترس از موقعيت هاي خطر ناك ، ترس از صدا و ترس از تاريكي .

‏همان طور كه رشد مي‏ ي‏ابيم اين ترس ها‏ ‏از بين مي روند اما گاهي اوقات تا دوران بزرگسالي پاي‏د‏ار مي مانند ساير ترسها ممكن است با مشاهد ه چيزهاي نا خوشايندي كه براي ديگران اتفاق مي افتد شروع مي شود يا ممكن است از افراد ديگر مانند والدين آموخته شود همچنين هر رويداد عمده در زندگي موجب استرس مي شود و اين تجربه ممكن است نشا نه هاي اوليه اضطراب را آشكار سازد بعضي از افرا د ممكن است از اضطرابي عمومي را نشان دهند .

‏اين افراد آنهايي هستند كه هميشه مضطرب به نظر مي رسند و نوعي نگراني در آنها وجود دارد . برخي ديگر ممكن است سالهاي زندگيشان توام با استرس باشد در كارها يشان عجول باشند و مدام يكي پس از ديگري دست بر كار هاي نا ممكن بزنند.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 187

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما