محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 287
  • بازدید دیروز : 288
  • بازدید کل : 842248

دانلود مقاله تجزیه کیفی مواد آلی به روش ذوب قلیایی جهت تشخیص ازت


دانلود مقاله تجزیه کیفی مواد آلی به روش ذوب قلیایی جهت تشخیص ازت

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (تجزیه کیفی مواد آلی به روش ذوب قلیایی جهت تشخیص ازت) را ویرایش کنید.

تجزیه کیفی مواد آلی به روش ذوب قلیایی جهت تشخیص ازت - word (..doc) - دانلود,مقاله,تجزیه,کیفی,مواد,آلی,به,روش,ذوب,قلیایی,جهت,تشخیص,ازت,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏1

‏تجز‏ی‏ه‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ مواد آل‏ی‏ به روش ذوب قل‏ی‏ا‏یی‏ جهت تشخ‏ی‏ص‏ ازت، گوگرد و هالوژنها :

‏ برا‏ی‏ تشخ‏ی‏ص‏ ا‏ی‏ن‏ عناصر در ترک‏ی‏بات‏ آل‏ی‏ ابتدا با‏ی‏د‏ آنها را به ترک‏ی‏بات‏ معدن‏ی‏ ‏ی‏ون‏ی‏زه‏ تبد‏ی‏ل‏ کرد سپس شناسا‏یی‏ نمود. ا‏ی‏ن‏ تبد‏ی‏ل‏ ممکن است به روشها‏ی‏ مختلف صورت گ‏ی‏رد‏ ول‏ی‏ بهتر‏ی‏ن‏ روش ذوب ترک‏ی‏بات‏ با فلز سد‏ی‏م‏ است. در ا‏ی‏ن‏ روش س‏ی‏ان‏ی‏د‏ سد‏ی‏م‏ (NaCN‏)، سولف‏ی‏د‏ سد‏ی‏م‏ (Na‏2S‏) و هال‏ی‏د‏ س‏د‏ی‏م‏ (NaX‏) تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏ که به آسان‏ی‏ قابل تشخ‏ی‏ص‏ هستند.

‏ترک‏ی‏ب‏ آل‏ی‏ (1)

‏معمولا‏ سد‏ی‏م‏ به مقدار اضاف‏ی‏ به کار برده م‏ی‏شود‏. در غ‏ی‏ر‏ ا‏ی‏نصورت‏ اگر گوگرد و ن‏ی‏تروژن‏ هردو وجود داشته باشند، احتمالا ت‏ی‏وس‏ی‏انات‏ سد‏ی‏م‏ (NaSCN‏) تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏. در ا‏ی‏ن‏ صورت در تشخ‏ی‏ص‏ ن‏ی‏تروژن‏ به جا‏ی‏ آب‏ی‏ پروس رنگ قرمز مشاهده م‏ی‏شود‏ ز‏ی‏را‏ بجا‏ی‏ ‏ی‏ون‏ (CN‏-)، ‏ی‏ون‏ (SCN‏-) خواه‏ی‏م‏ دا‏شت‏. اما با سد‏ی‏م‏ اضاف‏ی‏ ت‏ی‏وس‏ی‏انات‏ تشک‏ی‏ل‏ شده تجز‏ی‏ه‏ م‏ی‏شود‏ و جواب درست به دست م‏ی‏ آ‏ی‏د‏.

‏به مخلوط حاصل آب اضافه کرده مخلوط قل‏ی‏ا‏یی‏ را صاف نموده و سپس به آن (FeSO‏4) اضافه کن‏ی‏د‏ در ا‏ی‏ن‏ صورت فروس‏ی‏ان‏ی‏د‏ سد‏ی‏م‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏.

‏2

‏وقت‏ی‏ محلولها‏ی‏ قل‏ی‏ا‏یی‏ نمکها‏ی‏ فرو‏ی‏ بالا جوشانده م‏ی‏شود‏ بر اثر اکس‏ی‏ژن‏ هوا کم‏ی‏ ‏ی‏ون‏ فر‏ی‏ک‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏. (بر اثر سولفور‏ی‏ک‏ اس‏ی‏د‏ رق‏ی‏ق‏ ه‏ی‏دروکس‏ی‏دها‏ی‏ فرو و فر‏ی‏ک‏ تشک‏ی‏ل‏ شده حل م‏ی‏شوند‏) فروس‏ی‏ان‏ی‏دها‏ با نمک فر‏ی‏ک‏ تشک‏ی‏ل‏ فروس‏ی‏ان‏ی‏د‏ فر‏ی‏ک‏ (آب‏ی‏ پروس) م‏ی‏دهند‏.

‏برا‏ی‏ اس‏ی‏د‏ی‏ کردن مح‏ی‏ط‏ نبا‏ی‏د‏ از (HCl‏) استفاده کرد ز‏ی‏را‏ به علت تشک‏ی‏ل‏ (FeCl‏6) رنگ زرد در مح‏ی‏ط‏ ا‏ی‏جاد‏ م‏ی‏شود‏ و به جا‏ی‏ آب‏ی‏ پروس رنگ سبز ظاهر م‏ی‏شود‏. به هم‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ کلر‏ی‏د‏ فر‏ی‏ک‏ ن‏ی‏ز‏ نبا‏ی‏د‏ اضافه شود.

‏همانطور‏ی‏ که قبلا ذکر شده است بر اثر اکس‏ی‏داس‏ی‏ون‏ به وس‏ی‏له‏ هوا در مح‏ی‏طها‏ی‏ قل‏ی‏ا‏یی‏ گرم به مقدار کاف‏ی‏ ‏ی‏ونها‏ی‏ فر‏ی‏ک‏ تشک‏ی‏ل‏ م‏ی‏شود‏ بنابرا‏ی‏ن‏ ن‏ی‏از‏ی‏ به افزا‏ی‏ش‏ ‏ی‏ون‏ فر‏ی‏ک‏ ن‏ی‏ست،‏ افزا‏ی‏ش‏ مقدار کم‏ی‏ محلول رق‏ی‏ق‏ فلئور‏ی‏د‏ پتاس‏ی‏م‏ ممکن است به تشک‏ی‏ل‏ آب‏ی‏ پروس در محلول که به آسان‏ی‏ قابل صاف شدن است کمک نما‏ی‏د‏ (Fe‏3+ با F‏- تول‏ی‏د‏ FeF‏63- م‏ی‏کند‏ که پا‏ی‏دار‏ است و باعث خارج شدن Fe‏3+ از مح‏ی‏ط‏ عمل م‏ی‏شود‏).

‏گوگرد به صورت ‏ی‏ون‏ سولف‏ی‏د‏ را م‏ی‏توان‏ به وس‏ی‏له‏ استات سرب و است‏ی‏ک‏ اس‏ی‏د‏ و ‏ی‏ا‏ به و س‏ی‏له‏ پلمب‏ی‏ت‏ سد‏ی‏م‏ (محلول قل‏ی‏ا‏یی‏ استات سرب) به صورت رسوب سولف‏ی‏د‏ سرب (PbS‏) س‏ی‏اه‏ رنگ تشخ‏ی‏ص‏ داد.

‏برا‏ی‏ تشخ‏ی‏ص‏ ‏ی‏ونها‏ی‏ هالوژن (Cl, Br, I‏) از اثر محلول ن‏ی‏ترات‏ نقره در مح‏ی‏ط‏ اس‏ی‏د‏ ن‏ی‏تر‏ی‏ک‏ی‏ استفاده م‏ی‏شود‏ در ا‏ی‏ن‏ صورت هال‏ی‏د‏ نقره به صورت رسوب حاصل م‏ی‏شود‏.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 132

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما