محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 218
  • بازدید دیروز : 388
  • بازدید کل : 836093

نگرانى هاي من سخنراني احمد شاملو در دانشگاه كاليفرنيا بركلي 45ص


نگرانى هاي من   سخنراني احمد شاملو در دانشگاه كاليفرنيا بركلي 45ص

نگرانى هاي من سخنراني احمد شاملو در دانشگاه كاليفرنيا بركلي 45ص - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏نگرانى‏هاى من

‏ سخنرانى در هشتمين كنفرانس مركز پژوهش

‏ و تحليل مسائل ايران

‏ دانشگاه كاليفرنيا، بركلى - آوريل 1990

‏3

‏ مقدمه

‏ احمد شاملو شاعر بزرگ معاصر ايران در ماه آوريل 1990 (1369) در آمريكا ميهمان مركز پژوهش و تحليل مسائل ايران (سيرا) بود و در هشتمين كنفرانس اين مركز در دانشگاه كاليفرنيا، بركلى سخنرانى كرد. كتابى كه در دست داريد متن كامل اين سخنرانى است.

‏ سخنرانى شاملو به دلايل متعدد بحث‏هاى زيادى را برانگيخت. بويژه آنكه نسخه‏هاى دستكارى شده يا ناكاملى از آن نيز در جرايد چاپ و يا در راديوها و تلويزيون‏ها پخش گرديد. به همين دليل و به منظور جلوگيرى از هرگونه پيشداورى و همچنين كمك به ايجاد زمينه عينى براى بحث منطقى حول مسائل طرح شده از سوى شاملو، سيرا تصميم گرفت كه متن كامل اين سخنرانى را در اختيار دوستداران ادب و فرهنگ ايران قرار دهد.

‏ چكيده بحث شاملو را مى‏توان در اين جملات از گفته‏هاى خود او بيان كرد:

‏ 1 - «يكى از شگردهاى مشترك همه جباران تاريخ تحريف تاريخ است؛ و در نتيجه، متأسفانه چيزى كه ما امروز به نام تاريخ در اختيار داريم جز مشتى دروغ و ياوه نيست كه چاپلوسان و متملقان دربارى دوره‏هاى مختلف به هم بسته‏اند. و اين تحريف حقايق ... به حدى است كه مى‏تواند با حسن نيت‏ترين اشخاص را هم به اشتباه اندازد.»

‏ 2 - «... دولت‏ها و سانسورشان به نام اخلاق، به نام بدآموزى، به نام پيشگيرى از تخريب انديشه و به هزار نام و هزار بهانه ديگر سعى مى‏كنند توده مردم را از مواجهه با ج«حقايق و واقعيات»ج مانع شوند... جاماج سلامت فكرى جامعه فقط در برخورد با انديشه‏هاى مخالف محفوظ مى‏ماند... سلامت فكرى جامعه تنها در گرو... واكسيناسيون برضد خرافات و جاهليت است كه عوارضش دست با نخستين تب تعصب آشكار مى‏شود.»

 

,نگرانى,هاي,من,,سخنراني,احمد,شاملو,در,دانشگاه,كاليفرنيا,بركلي,45ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 183

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما