محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 114
  • بازدید دیروز : 414
  • بازدید کل : 838650

فردريك ويلهم فروبل 3ص


فردريك ويلهم فروبل 3ص

فردريك ويلهم فروبل 3ص - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏«‏ فردريك ويلهم فروبل‏»‏ (1852-1782):

‏در 21 آوريل 1782 در ابروس باخ در دهكده‏‌‏اي كه قسمت مركزي آلمان شرقي سابق را تشكيل مي‏‌‏دهد متولد شد در سال 1840 به مناسبت چهارصدمين سال اختراع چاپ، فروبل كودكستان آلماني را كه از كلاسهايي براي تعليم زنان جان به عنوان پرستار و معلم بر اساس روشهاي پيشرفته و كلاسهايي براي آموش كودكان خردسال تشكيل شده بود به طور رسمي تأسيس كرد. فروبل در سن 69 سالگي در مدرسه‏‌‏اش بازيها و سرودهاي كودكانه را با اشتياق هدايت و رهبري كرد و به خاطرموفقيتهايش در آموزش كودكان و معلمين به او لقب پدر كودكستان داده شد از آنجا كه فروبل نمي توانست كار آموزشي پستالوزي را به عنوان روشي ايده آل بپذيرد، بر آن شد تا روشي قابل اعتمادتر، معتبرتر و مفيدتر براي خود بيابد. نتيجه چنين كاري تأسيس كودكستاني بود كه آغاز واقعي آموزش و پرورش پيش دبستاني مدرن مي‏‌‏باشد. كه نه تنها از عشق و علاقه واقعي براي كودكان، بلكه براي شناخت دقيق فروبل نسبت به تغيير سريع دنيا، در نتيجه صنعتي شدن جوامع سرچشمه مي‏‌‏گرفت.

‏بنیاد اندیشه او همان ‏نظریه بنیادی روسو و پستالوزی یعنی این اصل است که تربیت باید پیرو طبیعت و مراحل و ‏قانون‌‌‌‌‌‌های آن باشد. لیکن به‌نظر فروبل با آنکه در آموزشگاه پستالوزی هریک از

‏موضوع‌های درسی به‌‌‌‌‌‌خوبی آموخته می‌شد ، ولی کوششی برای یگانه‌کردن آنها و ‏نشان‌دادن وحدتشان ، صورت نمی‌گرفت.

‏فروبل عقیده داشت که کودکان در خانه ‏معمولاً کمبود امنیت و محبت دارند و تربیت باید هرچه زودتر آغاز شود تا موجب رشد ‏گروهی و حسن تفاهم بین کودک و والدین شود. آرمان‌‌‌‌‌‌های تربیتی فروبل بر ایمان ‏عمیق مذهبی قرار داشت و می‌گفت آرمان‌‌‌‌‌‌های روحانی غیرقابل توصیف هستند و فقط ‏باید به شهود در آیند.

‏به‌نظر فروبل دو جنبه از مهم‌‌‌‌‌‌ترین جنبه‌های بشر ‏عبارت است از: خلاقیت و آزادی. آزادی عبارت است از گزینش‌‌‌‌‌‌های خردمندانه و ‏پرهیز از شر. به‌نظر وی ، تنها خیر واقعیت دارد ، زیرا شر فقط عرضی و تحریفی از خیر ‏است ، بشر به‌طور طبیعی خلاق است و خلاقیت تجلی ذات اصلی اوست. به‌نظر فروبل تربیت ‏اخلاقی ما با معاشرت تقویت می‌شود. بنابر این کودکان باید در محیطی سالم و بدون خطر ‏بارآیند. بازی‌‌‌‌‌‌ها اهمیت شایانی دارند. وقتی که کودک بازی می‌کند ، طبیعت باطن ‏خود را آشکار می‌سازد و درعین حال زمینه‌های اجتماعی‌شدن در او رشد می‌کند. تربیت ، ‏به‌نظر فروبل عبارت است از پرورش آ‏گاهی ، محبت و استقلال ، و تنها تربیت یک مقصد

 

,فردريك,ويلهم,فروبل,3ص,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 130

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما