محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 147
  • بازدید دیروز : 514
  • بازدید کل : 834764

دانلود تحقیق درمورداهميت رعايت تناسب كودي در تغذيه گياهي


دانلود تحقیق درمورداهميت رعايت تناسب كودي در تغذيه گياهي

نام فایل : اهميت رعايت تناسب كودي در تغذيه گياهي

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 40

حجم : 7 مگابایت


*
اهميت رعايت تناسب كودي در تغذيه گياهي
اين مطالب جهت استفاده:
كشاورزان؛
كارشناسان؛
مروجان؛ و خصوصا:
كارگزاران توزيع نهاده‌هاي كشاورزي و
مشاوران سامانه 1559 و باشگاه كشاورزان شركت خدمات حمايتي كشاورزي به عنوان متوليان تدارك و توزيع كودهاي كشاورزي و بخش اعظم تغذيه گياهي كشور كه ارتباط مستقيمي با بهره‌برداران دارند؛ تهيه شده است.
مقدمه 1
نيلز بور (1885-1962) يكي از بنيانگذاران فيزيك كوانتوم در مورد چيزي كه خود او يكي از بنيان‌گذاران آن بوده است؛ جمله‌اي دارد با اين مضمون: " اگر كسي بگويد فيزيك كوانتوم را فهميده؛ پس چيزي نفهميده است!" گستردگي مسائل مربوط به هر فن و حرفه‌اي خصوصا بخش كشاورزي بدليل تاثير عوامل متعدد غيرقابل كنترل از قبيل شرايط اقليمي، شرايط آب، خاك و ژنتيك گياه (توقعات، مقاومت‌ها و استعداد ارقام و تاثير تنش‌ها و نهاده‌هاي مختلف بر روي آنها خصوصا برهمكنش نهاده‌ها هم بر روي يكديگر و هم بر روي گياه به حدي است كه امكان استاد شدن هيچ كس در اين زمينه وجود ندارد.
مقدمه 2
بیــن 33 تا 60 درصــد افزايش تولیدات کشــاورزی در جهان طی سه دهه گذشته مرهون کودهــای شــیمیایی (از قبیــل کودهــای نیتراته، فســفاته، پتاســه و...) بوده اســت .(FAO) اگر چه اســتفاده از این کودها در افزایش تولیــد در واحد ســطح و تامین غــذای مورد نیاز جامعه بسیار موثر است، اما مصرف نادرست و نامتعادل آنها تبعاتي را در پی خواهد داشت. متاسفانه تاكنون بيشتر تحت عنوان مصرف بيش از حد كودهاي شميائي به اين موضوع پرداخته شده است. حال آنكه براساس گزارشات مستند موسسه خاك و آب كشور، مصرف كود در كشور بسيار پايين‌تر از ميزان نياز برآورد شده توسط اين موسسه مي‌باشد. پس آنچه كه در اين خصوص بيشتر اهميت دارد مصرف متناسب و متعادل عناصر غذايي است و در توصيه‌هاي فني كارشناسي و ترويجي تاكنون از اين زاويه كمتر به بحث كود و تغذيه پرداخته شده است.
مقدمه 2 (ادامه)
در اين مبحث ميزان مصرف كودها و زيادي يا كمي مصرف كودهاي شيميائي مدنظر نبوده و صرفا به تاثير نسبت مصرف كودهاي كشاورزي خصوصا برهمكنش آنها و تاثير اين موضوع بر عملكرد كمي و كيفي و مديريت تنش‌هاي محيطي زنده و غير زنده در محصولات كشاورزي مي‌پردازد.
اهميت رعايت تناسب كودي درتغذيه گياهي:
اهميت رعايت تناسب كودي درتغذيه گياهي:
در گام اول، كارگزاران توزيع نهاده، مروجين، كارشناسان و مشاورين نهاده‌هاي كشاورزي بايد به خوبي جامعه هدف خود را بشناسند. نيازهاي آنان را بدانند و بتوانند با ايجاد سوال، مطالب مورد نظر خود را به آنان انتقال دهند.
يك تجربه:
در كليه مواردي كه در كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي موضوع با طرح سوال شروع شده، بدليل جلب توجه فراگير و مشاركت دادن او در بحث‌ها موفق بوده‌ايم؛ اثربخش بوده است. هميشه در كلاس‌هاي آموزشي و ترويجي خود با طرح سوالات مختلفي سعي كنيم ذهن فراگيران را براي مشاركت در موضوع مورد نظر آماده كنيم. در آموزش‌هاي مربوط به تغذيه و ترويج مصرف كودها سوالاتي بايد مطرح و بدان‌ها پاسخ داده شود كه:
تعريف ساده عناصر ضروري گياه:
آيا براي ما آب مهمتر است يا نان؟ گوشت يا ميوه؟ سبزيجات يا لبنيات؟ و...
آيا هيچكدام از اين مواد غذايي مي‌تواند جاي ديگري را پر كند؟ (مثال پازل)
آيا اگر هركدام از اين مواد غذايي ضروري را مصرف نكنيم؛ دچار مشكل مي‌شويم يا خير؟ چه مشكلاتي؟!!
بدون اينكه نياز باشد كه تعاريف كتابي و خسته كننده و مشكل براي فراگير ارائه كنيم؛ با مثال‌هاي ساده و ملموس سعي مي‌شود تعريفي از عناصر غذايي ضروري براي گياه ارائه شود. اينكه عنصر غذايي ضروري، عنصري است كه در نبود آن سيستم گياه دچار مشكل شود و هيچ عنصرديگري نتواند جايگزين آن شود؛ تعريف عناصر غذايي ضروري است. بنابراين كارشناسان ما در زمان ترويج يك نوع كود نبايد به نحوي صحبت كنند كه كشاورز تصور كند كه اين نوع كود جاي همه كودهاي ديگر را پر مي‌كند كه در زمان ترويج كود بعدي بخواهد همان اندازه‌ انرژي مصرف كند تا كود جديد را معرفي كند بلكه با اين متد يعني اهميت مصرف متناسب و متعادل كودها، كار را براي معرفي‌هاي بعدي آسان‌تر مي‌كند.
جهان چون خط و خال و چشم و ابروست كه هر چيزي بجاي خويش نيكوست!!!
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 192

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما