محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 54
  • بازدید دیروز : 514
  • بازدید کل : 834671

دانلود تحقیق درموردارتقاء مشارکت بیماران


دانلود تحقیق درموردارتقاء مشارکت بیماران

نام فایل : ارتقاء مشارکت بیماران

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 61

حجم : 0 مگابایت


بنام خدا
ارتقاء مشارکت بیماران
مفهوم مشارکت بیماران
مشارکت بیماران و جامعه مفهومی است که بخصوص در طی دهه اخیر در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی روی آن تاکید فراوان شده است.
مشارکت بیمار" و "مشارکت جامعه" دارای مفاهیم یکسان نمی باشند و هر کدام شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها با اهداف گوناگون می باشند و از مشارکت دادن بیمار در مورد انتخاب درمان فرد تا تدوین راهنماهای بالینی و سیاست گذاری های سلامت را می تواند شامل شود.
مفهوم مشارکت بیماران
دامنه بحث مشارکت بیمار و جامعه در طی دهه اخیر به عرصه ایمنی بیمار و کاهش خطاهای پزشکی نیز کشیده شده است. در واقع بیماران و مراقبین آنها اولین افرادی هستند که شاهد بروز و یا در شرف وقوع بودن خطا و اشتباه هستند و بنابر این در صورت داشتن آگاهی و دانش لازم، در پیشگیری از بروز خطا می توانند نقش کلیدی و بسیار موثر داشته باشند
مفهوم توانمند سازی بیماران
توانمند سازی بیماران یک مفهوم استنتاجی در مراقبت بهداشتی است که به تفضیل در حیطه ایمنی بیمار شرح داده شده است
از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی توانمند سازی فرآیندی است که افراد می توانند کنترل بیشتری بر تصمیمات و اقدامات موثر بر سلامتی خود داشته باشند و این فرآیند در سطح فرد و اجتماع می بایست برنامه ریزی گردد.
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران
دانش بیمار: کلیه اطلاعاتی که در زمینه موارد قانونی و موارد ریسک می باشد و به بیمار کمک می کند تا در تصمیم گیری با ارائه دهندگان خدمات تعامل داشته باشند
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران
مهارتهای بیمار : شامل خودکارآمدی و سواد بهداشتی وی می باشد که بیمار با استفاده از این موارد می تواند در فرآیند درمان خود مشارکت داشته باشد . این مهارتها فراتر از وظیفه بوده که در نهایت منجر به تغییر رفتار می گردد .
اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران
فرصت های مشارکت بیمار: واژه ای است که در آن فهم و پذیرش توسط بیمار در خصوص فرصت هایی که به وی داده می شود تا در فرآیند مراقبت و ارائه مراقبت ایمن شرکت داشته باشد.
ویژگی های کلیدی آن سن ، فرهنگ، سطح هوشی بعنوان فاکتورهایی است که در موفقیت فرد تاثیر گذار است و زمانی که بیمار سرگرم مشارکت می گردد در واقع پایه و اساس توانمندی شکل می گیرد.

اجزاء مورد نیاز برای توانمند کردن بیماران
امکانات و تسهیلات موجود در محیط : بیمار را تشویق به ارتباط باز نموده و به نحوی مراقبت از خود را در محیطی عاری از سرزنش گسترش دهد.
به منظور خلق چنین محیطی می بایست کارکنان مراقبت بهداشتی می بایست خود را تقویت نموده تا به این نتیجه برسند که ارتباط بیمار با کارکنان می تواند برای طرفین موثر باشد.

رفتار و چگونگی تغییرآن یکی از استراتژی های بهبود ایمنی بیمار می باشد .
ارتقاء مشارکت بیماران در بهبود تزریقات ایمن
در کشورهای در حال توسعه بیش از 90% از بیماران در ویزیت اولیه توسط کارکنان بهداشتی درمانی حداقل یک تزریق را دریافت می نمایند. در اندونزی و تانزانیا مطالعات نشان داده اند که 70% از تزریقات غیرضروری بوده یا می تواند توسط یک دارویی با فرمولاسیون خوراکی جایگزین گردد.
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 172

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما