محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 489
  • بازدید دیروز : 127
  • بازدید کل : 834592

دانلود تحقیق درمورداخلاق در حسابداری و اقتصاد


دانلود تحقیق درمورداخلاق در حسابداری و اقتصاد

نام فایل : اخلاق در حسابداری و اقتصاد

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 36

حجم : 0 مگابایت


بنام دانای توانا
اخلاق در حسابداری و اقتصاد
*

حسابداری دانشی است ارزشمند و مولفه اصلی برای اقتصاد بازار است . هیچ فعالیت اقتصادی بدون اتکا به حسابداری امکان پذیر نیست . حسابداری به ارائه اطلاعاتی در رابطه با وضعیت مالی و میزان سود دهی میپردازد . این دانش مبنای نظام های مالی وپولی کشور است و نقشی کلیدی در نظارت در راستای ایجاد قابلیت پاسخگویی و شفاف سازی در زمینه اقتصاد ایفا می کند.اما وجود میزان بالای کلاهبرداری هایی که در آنها حسابداران یا حسابرسان ، مدیران یا مسئولان اجرایی دخیل بوده اند منجر به بروز ابهامها و طرح پرسش هایی در رابطه با راستگویی و امانت حسابداران حرفه ای شده است . طی قرن بیستم حرفه حسابداری به عنوان شغلی وابسته به اخلاق و اصول اخلاقی تلقی می شد . اما این ادعا از سوی تنظیم کنندگان مقررات ، قانون گذاران ، سرمایه گذاران و سهامداران مورد تردید قرار گرفته است .
*
مقدمه:
اخلاق چیست؟
اخلاق را می توان به عنوان شاخه ای از فلسفه تعریف کرد که ارزش را با توجه به رفتار انسان در ارتباط با درستی یا نادرستی اقدام ها و نیز خوبی یا بدی نیت و پیامدهای اقدام ها مورد توجه قرار می دهد . در تعریفی گسترده تر ، اخلاق مجموعه ای از اصول یا ارزش های اخلاقی را شامل می شود . هر یک از ما دارای مجموعه ای هستیم که گاهی اوقات به طور صحیح به آن ها توجه داریم و در برخی موارد نسبت به آن ها بی توجهیم .
فیلسوف ها ، نهادهای مذهبی و سایر گروه ها اصول و ارزش های اخلاقی ایده آل را به شیوه های مختلف تعریف کرده اند . مثال هایی از اصول یا ارزش های اخلاقی تعیین شده در سطح اجرایی عبارتند از قوانین و مقررات ، تعالیم مذهبی ، مجموعه قوانین اصول اخلاقی در تجارت جهت گروه های حرفه ای یا صنعتی و آیین های اخلاق حرفه ای در سازمان ها.
به عبارت دیگر ، اخلاق مجموعه ای از معیار های اخلاقی جهت بررسی درستی یا نا درستی یک موضوع است .



*
اهمیت اخلاق :
ماهیت کار انجام شده توسط حسابداران و حسابرسان نیاز به سطح بالایی از اخلاق دارد . شناخت اخلاق میتواند حسابداران و حسابرسان را برای غلبه بر معضلات اخلاقی کمک کند . همچنین به آنها برای انتخاب صحیح کمک می کند ، اگرچه ممکن است به نفع شرکت نباشد اما برای سرمایه گذاران و ذینفعانی که از این اطلاعات استفاده میکنند مفید است .

*
اخلاق حرفه ای در حسابداری :
اخلاق حسابداری برای اولین بار توسط لوکا پاچیولی ( پدر حسابداری ) معرفی شد و بعد از آن توسط گروه های دولتی ، سازمان های حرفه ای وشرکت های مستقل گسترش یافته است . اخلاق دردوره های حسابداری در موسسات آموزش عالی و همچنین توسط شرکت های حسابداری آموزش وتدریس میشود.
با توجه به طیف وسیعی از خدمات حسابداری و فروپاشی و ورشکستگی شرکت های بزرگ ، با توجه به استانداردهای اخلاقی در حرفه حسابداری پذیرفته شده است . این فرو پاشی و ورشکستگی در نتیجه بی توجهی گسترده به شهرت حرفه حسابداری بوده است . برای مبارزه با انتقاد و جلوگیری از کلاهبرداری در حسابرسی ها ، سازمان های حسابداری مختلف و دولت ها مقررات و راه حل هایی را برای بهبود اخلاق در حرفه حسابداری وضع کرده اند .


*
....


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 148

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما