محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 338
  • بازدید دیروز : 342
  • بازدید کل : 835825

دانلود مقاله روشهای پیشگیری از اضطراب امتحان


دانلود مقاله روشهای پیشگیری از اضطراب امتحان

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (روشهای پیشگیری از اضطراب امتحان) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

‏1

‏روشهای پیشگیری از اضطراب امتحان

‏اضطراب امتحان

‏منظور از اضطراب نوعی حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است که با پری‏شانی،‏ وحشت، هراس، تپش قلب، تعرق، سردرد، تکرر ادرار و تشویش ‏همراه است، اما امتحان از ن‏ظر ‏تعریفی می توان گفت نوعی ارزشیابی است که طبق اصول معینی انجام می گیرد‏ و وسیله ای است برای توصیف و اندازه گیری تغییر رفتار‏ دانش آموزان در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری آن ها.

‏برخی از دانش آموزان در هنگام امتحان ‏دچار تشویش شدید می شوند و ضربان قلبشان تند می زند‏، دست هایشان می لرزد، عرق می کنند و احساس می کنند‏ که ذهنشان خالی ‏شده است. وقتی که سوالات امتحانی را می خوانند احساس می کنند گیج شده اند‏ ‏و ‏منظور سوال را متوجه نمی شوند و احساس می کنند که همه آن چیزهایی را که خوانده بودند فراموش کرده اند د‏ر‏ نهایت بعد از این ‏که فشار زیادی به ذهن خود می آورند‏ یا ‏سوال را بدون پاسخ رها می کنند و یا پاسخ ‏بی ربط و نادرستی می نویسند. در این ‏جا آن ها به اهمیت

‏2

‏امتحان و عدم ‏موفقیت خود می اندیشند و همین افکار ‏ا‏ض‏طراب آنان ‏را بیشتر می کند‏.

‏وجود مقدار اندکی ‏از اضطراب در دانش آموزان در مورد مدرسه و تکالیف آن ضروری است و موجب احساس مسئولیت ، برنامه ریزی و مطالعه بیشتر آن ها می شود. حتی در مواردی که برخی از دانش آموزان نسبت به درس ، امتحان و مدرسه هیچ گونه مسئولیتی احساس نمی کنند. گاه لازم است که معلمان و یا اولیا با تشریح عواقب و ‏ق‏صور ، کوتاهی و تنبلی دانش آموزان مقداری اضطراب در آن ها ایجاد کنند.

‏دانش آموزی که اضطراب امتحان دارد ، با وجود توانایی و استعداد خوب جهت ادامه تحصیل ، دچار افت تحصیلی و افزایش زمینه های بی میلی و ‏ ‏بی رغبتی در دانش آموز و به دنبال آن گاهی مجبور ‏به ترک تحصیل می شود که عواقب وخیم آن دامنگیر فرد ، خانواده و اجتماع خواهد شد.

 


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 165

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما