محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 193
  • بازدید دیروز : 168
  • بازدید کل : 829890

دانلود مقاله خلاقیت


دانلود مقاله خلاقیت

خلاقیت - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

1

‏مقدمه:

‏در سالهای اخیر به طور کلی مشخص شده است که قدرت تفکر و تصور خلاق می تواند کلید راه حل هر نوع مسأله ای باشد اخیراً تحقیقات علمی متصدیان آموزش را قانع کرده است که خلاقیت قابل تدریس است اکنون این واقعیت غیرقابل انکارات که تقریباً همه ما می توانیم خلاق تر شویم اگر اراده کنیم و صرف این حقیقت ممکن است امید بشریت باشد با خلاق تر شدن می توانیم زندگی درخشان تری را ادامه داده و با یکدیگر بهت‏ر زندگی کنیم با خلاق تر شدن می ت‏وانیم محصولات و خدمات بهتری برای یکدیگر فراهم کنیم و در نتیجه سطح زندگی را بالاتر ببریم با خلاق تر شدن می توانیم حتی راهبی باری تأمین صلح پایدار در تمام جهان به وجود آوریم. شکسپیر می گوید: قدرت خلاقه انسان را (اشرف مخلوقات) کرده است همچنین اینشتاین گفته است: قدرت تصور و خلاقیت حائز اهمیت بیشتری از دانش است. امید است با پرورش خلاقیت در محیط های آموزشی به مراتب بالایی از دانش و زندگی برسیم.

3

‏پیشینه نظری

‏نهضت پرورش استعداد خلاقیت و ابداع در کشورهای مختلف خاصه در کشورهای صنعتی پیشرفته به سرعت در حال رشد بوده و مورد پذیرش قرار گرفته است و با وجودی که نهضتی جوان است تحقیقات و گسترش در این زمینه، لااقل به سالهای دهه 1930 بازمی گردد. در اواسط دهه 1950 تحقیقات به سرعت بیشتری شروع به بسط و توسعه نمود به طوری که اکنون علاوه بر مقالات پژوهشی بیشمار، هزاران کتاب در این زمینه تنها به زبان انگلیسی وجود دارد بیش از پانصد سال پیش بود که اروپا تفکر خلاق را هم ردیف زور بی منطق قرار داد و این طرز فکر جدید به انسان نیرو بخشید از آن به بعد رد اروپا و آ‏»‏ریکا ایده ها بود که کشورها را می ساخت و بدون کمک پیشرفتهای جدید در سطح زندگی از طریق تفکر خلاق به دست آمده است.

‏با وجود پیشرفتهای سریع و فراوان مدت زیادی نیست که ارزش تصور خلاق حتی در کشورهای پیشرفته تشخیص داده شده است قدرت بالقوه تفکر خلاق و تصور خلاق دارای حد و مرز نیست مثلاً ژول ورن به ندرت محیط آرام خانه را ترک نمود با این وجود قدرت تصورش توانست وی را به اکناف جهان ببرد. این حقیقت که تصور قدرت اساسی مغز بشر است مدت هاست به وسیله بزرگترین متفکرین شناخته شده است می توان گفت در صورتی که کوشش خلاق بشر که غالباً کند، دردناک و دائماً مأیوس کننده بود به کار می رفت انسان صرفاً موجودی ابتدایی بودک ه از مغز هسته ها، میوه ها و گوشت خام و ریشه های گوناگون تغذیه می نمود. در حالی که اکنون بشر به بالاترین اختراعات دست یابی پیدا کرده واز سایه تفکر خلاق به بالاترین پیشرفت های علمی نائل آمده است. مدرسه به عنوان مهمترین نهاد در زندگی انسان ها در ایجاد خلاقیت می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند که در مقاله به آن اشاره اساسی خواهد شد هدایت به سوی خلاقیت، تشویق خلاقیت، راههای رسیدن به خلاقیت از عمده موارد و وظایف مهم محیط آموزشی می باشد اگر در سیستم آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته و موفق دنیا بنگریم به این امر مهم خواهیم رسید که در محیط آموزشی این کشورها عامل خلاقیت نقش بسیار

 


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 157

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما