محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 244
  • بازدید دیروز : 168
  • بازدید کل : 829941

دانلود مقاله کودک آزاری 2


دانلود مقاله کودک آزاری 2

کودک آزاری 2 - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏2

‏1

‏م‏قدمه

‏و امام حق الصغير:‏( فرحمته و تثقيفه و تعليمه العثوعنه و الستو عليه و الرفق به والمعونته له و استر علي جرائر فانه للتوبه و المداراه له و ترك مماحكته فان دالك ادني له )

‏( اما حق كساني كه كوچكترند، آن است كه با آنان مهربان باشي. در انتقال صحيح فرهنگ و آداب سازند ه به او كوشا باشي. ارزشها را بشناسي و به او بشناساني و تعديلش كني . آموزشهاي لازم و مؤثر در زندگي پاك و سالم را شناخته ، به او تصميم دهي . با توجه به اينكه كوچكتر و كن تجربه تر و كم طاقت است، در برابر كوتاهي او گذشت سازنده داشته باشي. راز دار او باشي و او راخجلت ندهي . رفتار تو با كوچكتر ها دوستانه (با او را ه بيابي) . در مشكلات يار و كمك كار او باشي . خطاهاي ناشي از كودك و كم تجربگي را به رخ او نكشي و او را چري و لجوج‏ بار نياوري كه اين نوع عكس العمل سبب مي شود كه از آن خطاها باز گشت نمايد. با او (عاقلانه و ماهرانه ) مدارا كني . او را در معرض آزمايش هاي طاقت فرسا كه موجب احساس سر شكستگي و عقب ماندگي اش شود، قرار مده ( با توجه به تلاش در را ه عقب ماندگي هايش ) ‏كه اين نوع رفتار براي تأمين رشد انساني او مناسب تر و راه نزديكتري است.)‏در ايران حدود ده ميليون كودك زندگي مي كنند كه متعلق به چهار ميليون خانواده هستند و بديهي است كه اكثريت قاطع اين خانواده ها وظيفه سنگين تربيت و نگهداري از اطفال را به خوبي انجام مي دهند ، اما براي جامعه اسلامي كه اخلاق انساني جزء خصوصيات اصلي آن است و جود چنين لكه هايي هر چند كوچك نيز تحمل نا پذير است.

‏يكي از مسائل پيچيده و ناراحت كننده مفصلي كه توجه بسياري از محققين ، جامعه شن‏اسان، جرم شناسان و روان شناسان ر‏ا به خود ‏معطوف داشته و موضوع كودك آزاري مي باشد كه روز به روز هم گسترش بيشتر ي مي يابد.‏ ‏شايد علت اين گستردگي در راز قدرت نهفته باشد. قدرتي كه معمولاَ با نا آگاهي و خشونت همراه است . كودكان، مانند تمام ستم ديدگان حتي در دفاع از خود بسيار نا توان و‏آسيب پذير ند و نياز به حمايت و مراقبت دارند. بزرگسالان مانند تمام صاحبان قدرت ، در پي حفظ برتري و اعمال نفوذ خود هستند و نتيجه چنين معادله نا برابر ستمي است كه بر كودكان وارد مي شود.

‏2

‏21

‏در كشور ما كودك آزاري پنهان است و گاهي به ندرت فقط نمونه هايي از اين كودك آزاري به مصوبات كشانده و انشاء مي شود .

‏دو كانون مهم كودك آزاري خانواده و مردم هستند.‏ نمونه هايي زياد در مدارس كودك آزاري آموزشي است . در آموزش و پرورش ، شيوه نادرست تحصيل و حتي گرفتن امتحان هاي متعدد و پشت ‏سر هم روي احساس بچه ها تأثير مي گذارد اما از اين تأثير هنوز آمار درستي در دسترس نيست. كودك آزاري پنهان بيش از هر چيز در ميان خانواده در جامعه وجود دارد كه اين امر به شدت كودكان را تهديد مي كند.

‏آقاي دكتر چزاير ي روان شناس باليني در مورد كود ك آزاري مي گويد :‏ ‏( كودك آزاري در خانواده بيشتر به صورت تنبيهات جسمي و رواني است اما نوع ديگر كودك آزاري كه سوء استفاده هاي جنسي است بيشتر در بيرون خانواده اتفاق مي افتد.)

‏كودك آزاري فقط ضرب و شتم كودك و حتي سوء استفاده هاي جسمي نيست. در خيابانها ي شهر صدها كودك را مي بينيم كه برخي حاصل ازدواجهاي آزادند و تا چندي پيش اين كودكان بواسطه نداشتن شناسنامه محروم از رفاه بودند. در همين خيابانها كودكان بسياري مي بينيم كه ناگزير از بزهكاريند چون از كودكي به اينكار وارد شده و آموزش داده مي شوند و دايره كودك آزاري بسيار وسيع تر از ديده ها و شنيده هاي ما است.

 

دانلود,مقاله,کودک,آزاری,2,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 139

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما