محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 133
  • بازدید دیروز : 342
  • بازدید کل : 835620

دانلود مقاله مرغداري 2


دانلود مقاله مرغداري 2

مرغداري 2 - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏1

‏مقدمه:

‏ بیماریهای مختلفی همواره صنعت طیور را مورد تهاجم قرار داده اند که از آن جمله بیماریهای تنفسی است که طیور تجاری به آنها در گیر می شوند وهمچنین از مهمترین مشکلات، صنعت مرغداریها محسوب می شود و تقریباً بیشترین هزینه درمانی نیز صرف مبارزه با این بیماری می شود.(102)‏از آنجائیکه عفونتهای اورنیتوباکتریوم و اینوتراکئال یک بیماری تنفسی است که به تازگی اهمیت آن درطیور مشخص شده و اولین بار در ایران دکتر بنانی و همکاران در سال 1379 ارنیتوباکتریوم راینوتراکئال آن را از طیور صنعتی کشور در بخش تشخیص بیماریهای طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی جداسازی و شناسایی کردند و در مورد وقوع آن تحقیقات جامع دیگری انجام شده بود بر آن شدیم که آن را در تعدادی گله های تخمگذار و مادر‏ در استان تهران مورد بررسی قرار داده.

‏ عفونت ارنیتوباکتریوم راینوتراکئال یک بیماری مسری که باعث اختلالات تنفسی و مرگ و میر، کاهش رشد و عدم کاهش تولید می شود و سبب خسارات بالای اقتصادی نظیر افزایش میزان تلفات، عدم پاسخ به درمان و کاهش تولید تخم و رشد می شود.

‏شدت علائم بالینی بیماری و میزان تلفات این بیماری متفاوت بوده و تحت تأثیر عوامل محیطی نظیر مدیریت ضعیف، تهویه ناکافی، تراکم بالا و بهداشت ضعیف است. ب‏ا توجه به پرورش متراکم و طیور صنعتی و همچنین حضور پاتوژنهای مسری متفاوت در این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.

‏3

‏هدف:

‏باكتري‏ اورنيتوباكتريوم راينوتراكئال از فوق خانواده‏ V ‏ - Super family V

‏ عامل عفونت در‏ گله‌هاي گوشتي‏،‏ تخمگذار و مادر مي باشد‏.‏ اين باكتري بصورت پاتوژن ثانويه در پي عوامل مستعد كننده محيطي، مديريتي و عفونتي و يا به تنهايي حتي ب‏ه ‏عنوان پاتوژن اوليه خسارات اقتصادي قابل توجهي را به گله هاي پرورش طيور وارد مي‌كند. علائم اين بيماري براحتي با بيماريهاي‏ دیگر‏ميكروبي و ويروسي‏ دستگاه ‏تن‏ف‏سي‏ طیور‏ديگر قابل اشتباه است و علامت باليني و كالبد گشايي پاتوگنوم‏نو‏يك نيز ندارد.

‏راههاي مختلفي براي تشخيص و شناسايي اين بيماري وجود دارد. يكي از راههاي تشخيص و شناسايي مهم بيماري ارنيتوباكتر‏يوم راينوتراكئال رديابي آنتي با‏د‏ي‏ این بیماری ‏ب‏ه ‏روش اليزا است ضمن اينكه‏ مي توان از اين آزمون براي پايش2‏. monitoring

‏ اين بيماري نيز استفاده نمود.

‏از آنجا كه عليه اين بيماري در ايران‏ واکسنی‏ تاكنون مصرف نشده است هر ‏تعيين مثبتي در ‏آز‏مايش اليزا دليل برآلودگي و عفونت فارم با اين باكتري مي باشد. شايان ذكر است كه جداسازي و كشت عامل اين بيماري صرفاً در مراحل حاد بيماري (كه براحتي تشخيص داده نمي شود) ارزشمند است.

‏فرضيه:

‏در گله هاي ‏تخ‏م‏گذار‏ كه‏ با علائم كاهش بازدهي و راندمان توليد‏ با يا بدون‏ درگيري سيستم تنفسي بصورت پنوموني، پلور‏ز‏ي‏ و التهاب كيسه هاي هوايي با اتي‏ولوژي نامشخص مي باشد و در ‏كالبد گشايي‏ اكسود‏اي سفيد كف دار ماست مانند در كيسه هاي هوايي (عمدتاً در كيسه هاي هوايي شكمي) بهمراه پنوموني يكطرفه

 

دانلود,مقاله,مرغداري,2,دانلود

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 215

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما