محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 64
  • بازدید دیروز : 514
  • بازدید کل : 834681

دانلود مقاله شرایط کاندیدای اصلح


دانلود مقاله شرایط کاندیدای اصلح

شرایط کاندیدای اصلح - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏شرایط کاندیدای اصلح :

‏1- وفاداری به اسلام : در نظام ‏ج‏مهوری اسلامی ایران که بر پایه توحید و ایمان به خدای تعالی‏ ‏استوار گشته است، اعتقاد به اسلام و شناخت آن به عنوان مکتبی که در ‏تمامی شئون زندگی انسان ها دارای برنامه و هدف است و همچنین وفاداری به احکام آن از شرایط ‏بدیهی و اولیه نماینده مردم است.

‏(امام رحمته ا...) در عین اعتقاد به اسلام، اعتقاد به جمهوری اسلامی و قانون اساسی را نیز شرط یک نماینده صالح در نظام اسلامی می دانند.

‏2-التزام و اعتقاد به ولایت: ولایت فقیه جامع الشرایط، ضامنی است مطمئن بر اجرای احکام اسلام ناب محمدی در زمان غیبت امام معصوم (علیه السلام) از این روی اعتقاد به مسئله رهبری و ولایت فقیه در امر حکومت و نظارت بر آن از اساسی ترین شرایط یک کارگزار در حکومت اسلامی است.

‏3-حسن سابقه و عدم احتمال انحراف: انسان اساساً موجودی است اجتماعی و ناگزیر از ارتباط با همنوعان خود و همچنین موجودی است انتخاب گرا انسان در نوع ارتباطش می تواند به سراغ نیکان و پاکان رفته، نامی نیک از خود به یادگار نهند یا می تواند با ا‏ن‏سان های پست ارتباط داشته و در خدمت طاغوت ها باشد.

‏4-تعهد: لازمه تعهد عملی یک نماینده، این است که علاوه بر پاسداری از ارزش های اسلامی در راه امام در موضع گیری ها و نطق های خود در خصوص طرح ها و لوایح و تصویب قوانین به دور از حب و بغض ها فکر کند و مصلحت اسلام و کشور را در نظر بگیرد و وقت خود را به بررسی قوانین بگذارد.

‏5-تخصص و تجربه: کسی که هم توانایی اجرائی انجام کار را از نظر مدیریتی داشته باشد و هم پاسدار حقوق مردم بوده نسبت به آن متعهد باشد. از این رو ‏آ‏نجا که لزوم تخصص را ذکر نموده باید آن را با قید امانت و تعهد قرین ساخت.

‏6-شجاعت: افرادی که در زندگی سیا‏سی خود در برابر شیطنت های کشورهای استعمارگر دنیا از خود ضعف نشان داده و یا در مواقعی که باند و جناح آنان دچار خطا و اشتباه م‏ی‏ شود قدرت و شجاعت مخالفت با آن را دارند و حتی به حمایت از عملکرد آنان برمی خیزند برای انتخاب مناسب نیستند.

‏7-حامی و خدمتگزار مستضعفان:

‏وظیفه اصلی مسئولان نظام دینی، رعایت حال توده مردم محروم و ضعیف است. در سخنان معصومان سفارش شده که هر مسئولی باید مقام و منصب خویش را امانتی الهی بداند و همگان را از عدل و احسان خود بهره مند سازد. ولی در عین حال اهتمام به طور محرومان و مستضعفان مورد تاکید قرار گرفته است چرا که اگر زمامداران حکومت نسبت به محرومان و مرفهان یکسان بیندیشند و دستگیر کسانی که حقوقشان از بین رفته نباشند آن نظام ناپایدار خواهد بود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 273

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما