محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 139
  • بازدید دیروز : 74
  • بازدید کل : 835284

دانلود مقاله ارگونومي 04 ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني چيست


دانلود مقاله ارگونومي 04 ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني چيست

ارگونومي 04 ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني چيست - word (..doc) - تحقیق -

قسمتی از متن :

 

‏ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني چيست?

‏ارگونومي يا مهندسي فاكتورهاي انساني از دو كلمه يوناني»Ergo« ‏به معني كار و «Nomos» ‏به معني قانون و قاعده مشتق شده است و در لغت به معناي قانون و قاعده كار ‏است. ارگونومي كوششي است در جهت تناسب كار با انسان. هدف اساسي از اين علم، بهبود ‏بخشيدن به نحوه كار،

‏روش هاي كار و وسايل كار و انطباق بخشيدن آنها با خصوصيات ‏رواني و بدن انسان است.‏

‏يكي از اصول ساده ارگونومي به اين مطلب اشاره دارد كه تمام فعاليت ها در محيط كار بايد به گونه اي انجام گيرد كه سبب كاهش ميزان استرس هاي جسمي و روحي و رواني شود. اگر اين استرس ها در محيط كاري بيش ازاندازه و از حد عادي خود تجاوز كند نتايج نامطلوبي نظير اشتباهات كاري، ايجاد حوادث و كاهش سلامتي جسمي و رواني افراد خواهد داشت. با رعايت اصول ارگونومي، فشار كار و خستگي هاي بي مورد كاهش مي يابد و كارايي افزايش پيدا مي كند.

‏    ‏ارگونومي (مهندسي فاكتورهاي انساني) عملي نسبتاً جديد است كه با علوم مختلف در ارتباط است.

‏    ‏

‏    ‏ستون فقرات‏

‏    ‏

‏به طور كلي در كارهاي عملي به ويژه درمحيط هاي كارگاهي و حتي اداري بيشتر ناراحتي هاي كمر به علت فشاري است كه به روي ديسك پدپد مي آيد. ديسك مانند بالشي است كه بين دو مهره متوالي ستون فقرات قرار دارد و درون آن مايع روغني شكلي وجود دارد كه اطراف آن را غشاء محكمي فرا گرفته است. ديسك ها ممكن است شكننده شوند و مايع درون آنها به خارج تراوش كند، اين مايع روي نسوج ستون مهره فشار وارد كرده و ايجاد ناراحتي و درد مي كند. نشستن غلط و صندلي نامناسب تخريب ديسك ها را تسريع مي كند.

‏    ‏از ديگر مواردي كه موجب آسيب ستون فقرات و ديسك ها مي شود كار كردن غلط است، به ويژه هنگام خم شدن به پهلوها دو اثر مخرب پدپد مي آيد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 190

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما