محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 51
  • بازدید دیروز : 1108
  • بازدید کل : 834027

دانلود مقاله تغذیه


دانلود مقاله تغذیه

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 14 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

2

‏تغذیه

‏تغذیه میتواند به عنوان یک سری از مراحل که یک سیستم در آن ایفای نقش می کند، تعریف ‏شود که در آن هضم غذا برای پیشرفت و رشد، برای مصرف انرژی، برای بازسازی بافت های از بین رفته یا آسیب دیده، و همچنین برای پیشگیری از چند نوع بیماری انجام میشود. اما تغذیه شامل مراحل بسیاری می شود. و بدین ‏ترتیب می تواند معانی بسیاری بر خود گرفته باشد. از میان دیگر معانی ها و تعریف ها، تعریف ‏«‏ مندل‏»‏ برای تغذیه به عنوان ‏«‏ شیمی زندگی‏»‏ ازنظر علمی مورد تحسین قرار گرفته است. و این به دلیل مراحلی است که اجزای ترکیبی غذا در آن هضم می شود، تبدیل می ‏شود و مورد استفاده قرار می گیرد،‏ فه‏میده می شود و چنانچه اداره شود، و این فقط زمانی میسر میشود که شیمی آنها فهمیده شده باشد. در وضعیت کنونی هند، بیشتر شیمی زندگی، ‏عقلانی و درست فهمیده می شود، کمبودهای تغذیه ای، به راحتی تشخیص داده و با موفقیت درمان شده است.

‏نیازمندیهای تغذیه ای و‏ ارزشی انرژی غذایی به خوبی شناخ‏ته شده است. و عموم مردم آگاهی بیشتری از آنها و ‏و‏یتامینها و نیازهای معدنی بدن پیدا می کنند. هنوز روابط داخلی بین اجزای کلی غذاها، مخصوصا در سوخت و‏ ‏ساز (متابولیسم ) و ظرافت تعادل یافته ی شیمی بدن، یک فهمیدن

3

‏عمقی از تغذیه به خوبی فراتر از‏ استعدادها‏ و صلاحیت فعلی به ما می دهد. ‏

‏به هر حال، با وجود اینکه مک‏انیسمهای یادگیری ظاهری خاص تغذیه فعلا موج‏ود هستند. (کالیمتری برای تعیین ‏کردن ارزش انرژی غذا )، بسیا‏ر‏ی از ظواهر تغذیه فقط می توانند بوسیله رعایت کردن وظیفه سیستمها مشاهده و یاد‏ ‏گرفته شوند. ( طی دوره طولانی مطالعه تغذیه حیوانا‏ت برای تصمیم گرفتن اگر چه افزود‏ن غذا ممکن تاثیر مضری روی مصرف کننده داشته باشد).

‏با وجود اینکه آب ارزش غذایی ند‏ارد به هر حال یک نقش مهم را در تغذیه ایفا می کند، به عنوان یک جزء بزرگ و مهم در سیستم حمل و نقل بدن، (خون و لنف) این سودمند است که توزیع انرژی اجزا، به نقاط نیازمند آنها می رسد. و در نقاطی که از بدن چون کلیه ها، غده عرق و ششها از هدر رفتن آن‏ها جلوگیری می شود. به طور واضح،‏ بدن مجبور است مقدار آب کافی از آب را ذخیره و نگهداری کند‏ ‏(نزدیک به‏ ‏وزن بدن ) چنانک‏ه به طور شایسته و مناسب عمل کند‏ آب، به صورت نوشیدن و به عنوان جزء مهمی از اکثر غذاها و نوشیدنیها که خورده و نوشیده می شوند، وارد بدن میشود. تخمین زده شده که برای عملکرد شایسته یک بدن، مقدار زیادی آب از بدن خارج می شود که در این صورت بدن به حداقل 2 لیتر آب در روز احتیاج پیدا خواهد کرد که حداقل نصف این میزان باید از طریق نوشیدن آب وارد بدن شود.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 61

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما