محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 85
  • بازدید دیروز : 107
  • بازدید کل : 829614

دانلود مقاله بارگذاري جرثقيل ها


دانلود مقاله بارگذاري جرثقيل ها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 76 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏2

‏فصل دوم

‏بارگذاري جرثقيل ها

‏مقدمه:

‏جرثقيلها وسايلي هستند كه به منظور نقل و انتقال بارهاي سنگين مورد استفاده قرار مي گيرند در كارخانجات معمولاً يك جرثقيل ثابت بر روي سازه (و يا در مواقعي كه بار سنگيني است بر روي ستوني مجزا درنظر گرفته مي شود) تا نقل و انتقالات مورد نظر توسط آن صورت گيرد در اينجا ما مي خواهيم بدانيم كه بار ناشي از جرثقيل كه بدست سازه داده مي‌شود چگونه و به چه ميزان است. در اين رابطه اين موضوع حائز اهميت است كه جرثقيل بارها را حركت مي دهد و توقف هاي ناگهاني دارد. لذا حركت و توقف ناگهاني آن موجب مي‌شود كه بارها اثرات افزايش يافته اي را در سازه به وجود مي آورند. جرثقيلي كه در كارخانجات مورد استفاده قرار مي گرد تشكيل شده است از يك (جرثقيل كوچك) يا دو عضو باربر اصلي كه اصطلاحاً پل هاي جرثقيل نام دارند و برروي تيرهاي زيرسري مي نشستند و حركت جرثقيل را در جهت طولي سالن و (احياناً فضاي باز كارخانه) تامين مي كنند. نيروهاي زيرسري اشاره شده در واقع ريل هايي هستند كه پل هاي جرثقيلي براحتي برروي آنها لغزيده و حركت طولي جرثقيل را تامين مي نمايند. حركت بعدي همان حركت عرضي است كه توسط وسيلة متحرك ديگري به نام ارابه، كه خود بر روي پل هاي اشاره شده قرار دارد انجام مي شود. در داخل ارابة اشاره شده موتور بالابرندة بار واقع است كه اين موتور توسط كابلهاي مربوط بار را روي زمين بلند كرده و در جهت قائم حركت مي دهد.

‏2

‏پس ملاحظه مي شود كه مجموعة سه گانه فوق (موتور+ارابه+پل) قدرت مانور لازم را براي نقل و انتقال بار در جهت طولي، عرضي و قائم در فضاي كارخانه را تأمين مي كنند. اين مجموعه بر روي تيرهاي زير سري (ريل) سوار مي‌شوند. در اينجا هدف تعيين اندازة بارهاي وارده از طرف جرثقيل به تيرهاي زير سري مي باشد.

‏بطور كلي در بارگذاري جرثقيل ها سه گروه بار در پيش رو داريم:

‏وزن ارابه P

‏وزن كالسكه

‏وزن پلهاي جرثقيل

‏بارهاي وارده در طرح و تعيين اسكلت فلزي

‏محاسبات اسكلت فلزي با تعيين تنشهاي بوجود آمده در يك وسيله در خلال كاركردنش آغاز مي گردد. اين تنها بر اساس بارهاي تعريف شده، در زير محاسبه خواهد شد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 81

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما