محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 168
  • بازدید کل : 829766

دانلود مقاله (شيوه بازيگري با توجه به سيستم استانيسلاوسكي)


دانلود مقاله (شيوه بازيگري با توجه به سيستم استانيسلاوسكي)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 39 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏(شيوه بازيگري با توجه به سيستم استانيسلاوسكي)

‏1- ‏«‏رئاليست‏» ‏- مكتبهاي ادبي ‏–‏ رضا سيد حسيني ‏–‏ ج 1- انتشارات نگاه صفحة 267

‏ چيست؟

‏نام رئاليسم - Realisme

‏ و قواعد مكتب آن را نخست ‏«‏شانفلوري‏»‏ در اولين نوشته هاي خود بتاريخ 1843 به ميان آورد. در ‏«‏مانيفست رئاليسم‏»‏ چنين نوشت: ‏«‏عنوان ‏«‏رئاليست‏»‏ به من نسبت داده ميشود، همانطور كه عنوان ‏«‏رومانتيك‏»‏ را به نويسندگان و شاعران سال1830 اطلاق مي كنند.‏»

‏رئاليست و برون گرايي:

‏رئاليسم در درجة اول بصورت مشف و بيان واقعيتي مي شود كه رومانتيسم -Romantisme

‏ يا توجهي به آن نداشت و يا آن را مسخ مي كرد. در اين دوران سلطة علم و فلسفه اثباتي - Positivisme

‏ رمان نمي تواند وجود خود ار توجيه كند مگر با كنار گذاشتن وهم و خيال و توسل به مشاهده. فلوبر مي گويد: ‏«‏رمان بايد همان روش علم را براي خود برگزيند.‏»‏ و تن مي گويد: ‏«‏امروز از زرمان انتقاد و از انتقاد تا رمان فاصلة زيادي نيست. هر دو تحقيق و مطالعه اي در بارة انسان هستند.‏»‏ همة آن چيزهايي كه در رومانتيسم، چيزي غيرواقعي را جايگزين واقعيت مي كرد: (از قبيل ماوراءالطبيعه، فانتزي، رؤيا، افسانه، جهان فرشتگان، جادو و اشباح) حق ورود به قلمرو رئاليسم ندارند.

‏البته توجه به سرزمين هاي ديگر و به زمان هاي ديگر (سفر در مكان و سفر در زمان) كه از مشخصات رومانتيسم بود، هيچكدام از ادبيات رئاليستي حذف نشده اند. اما جاي خيالبافي در بارة سرزمين هاي دوردست را سفر واقعي و مشاهدة آن سرزمين ها گرفته است: فلوبر پيش از نوشتن ‏«‏سالامبو‏»‏ به ‏«‏تونس‏»‏ سفر مي كند و طبعاً چون سفر در داخل هر كشور آسانتر از سفر به كشورهاي دوردست است رمان هاي نويسندگان رئاليست بيشتر شرح و تحليل شهرها و محله هاي سرزمين خودشان را در بر دارد. (بعنوان مثال: استكهلم در آثار استريندبرگ، نورماندي در آثار فلوبر و موپاسان، ‏«‏بري‏»‏ در آثار ژرژساند، ‏«‏سيسيل‏»‏ در آثار ورگا و روماني در آثار امينسكو جاي مهمي را اشغال كرده اند.

‏تاريخ نيز الهام بخش آثار رئاليستي متعددي است. از سالامبوي فلوبر گرفته تا رمان هاي ‏«‏هنريك سينكويچ‏»‏ كه لهستان بين سالهاي 1648 و 1672 را بازسازي مي كند. اما رمان نويس رئاليست تاريخ را هم زمينه اي براي آگاهي هاي دقيق تلقي مي كند نه سرچشمه اي براي خيالبافي. از اينرو گذشته اي كه در آثار رئاليستي مطرح مي شود بيشتر گذشتة نزديك جامعه اي است كه خود نويسنده متعلق به آن است. شانفلوري در سال 1872 رئاليسم را چنين تعريف مي كند: ‏«‏انسان امروز، در تمدن جديد.‏»‏ و در سال 1887 موپاسان صورت ديگري از اين تعريف را مي آورد: ‏«‏كشف و ارائة آنچه انسان معاصر واقعاً هست.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 72

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما