محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 226
  • بازدید دیروز : 127
  • بازدید کل : 834329

دانلود مقاله عناصر شیمیایی 170ص


دانلود مقاله عناصر شیمیایی 170ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 166 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏نق‏ــ‏ره ‏ Silver

‏ت‏ـ‏اریخچ‏ــ‏ه:

‏(‏آنگلوساکسون: Siolfur, Seolfor‏ لاتین: نقره (Argentom‏)‏. نقره از زمان‏‌‏های قدیم شناخته شده بوده است و در کتاب انجیل عهد عقیق ‏به آن اشاره شده است. باقی مانده‏‌‏های سرباره‏‌‏ای در آسیای دور و در جزایری در دریای اژه ‏ن‏شان می‏‌‏دهد که بشر از 3000 سال پیش از میلاد قادر به جداسازی نقره از سرب بوده است.

‏من‏ــ‏ابع

‏ ‏نقره به صورت خالص و در سنگ‏‌‏های معدنی و از جمله مهم‏‌‏ترین‏ ‏آنها آرگنیت (Ag2S‏) و کلرید نقره (AgCL‏)؛ سرب، سرب-روی، مس،‏ ‏طلا، و سنگ‏‌‏های معدنی مس-نیکل وجود دارد.

‏مکزیک، کانادا، پرو، و ایالات متحده تولید کننده‏‌‏های اصلی نقره در نیم کره‏‌‏ی غربی هستند.

‏ روش تولی‏ـــ‏د

‏نقره در طی پالایش الکترولیکی مس نیز بازیابی می شود. نقره ‏‌‏ی خالص تجاری حداقل 9/99 درصد نقره دارد. خلوص‏‌‏های بیش از 999/99 درصد ‏ب‏ه صورت‏ ‏تجاری قابل دسترسی هستند.

‏وی‏ــ‏ژگی‏‌‏ه‏ــ‏ا

‏نقره‏‌‏ی خالص، درخشش فلزی سفید و خیره کننده‏‌‏ای دارد.‏ ‏کمی از طلا سخت‏‌‏تر و بسیار شکل پذیر و چکش خوار است و از این حیث بعد از طلا و شاید پالادیم قرار می‏‌‏گیرد. نقره‏‌‏ی خالص بالاترین رسانایی الکترونیکی و حرارتی و پایین‏‌‏ترین مقاومت تماسی را در بین همه‏‌‏ی فلزات دارد.نقره در هوا و

‏ ‏آب و‏ ‏خالص پایدار است اما در تماس با ازن، سولفید هیدروژن یا هوای دارای گوگرد،‏ ‏تیره می‏‌‏شود. آلیاژهای نقره مهم هستند.

‏ک‏ـ‏ارب‏ـ‏رد

‏نقره‏‌‏ی ناب (نقره استرلینگ) در جواهرات و ظروف نقره که ظاهر در آنها مهم‏‌‏ترین عامل است، استفاده می شود. این آلیاژ حاوی 5/92 درصد نقره و باقی مانده مس و یا برخی از فلزات دیگر است. نقره از مهم‏‌‏ترین مواد در عکس‏‌‏برداری است، حدود 30 درصد مصرف صنعتی نقره در آمریکا به این کاربرد مربوط می‏‌‏شود. نقره در آلیاژهای دندانی نیز استفاده می‏‌‏شود. در ساخت لحیم و آلیاژهای لحیم‏‌‏کاری سخت، اتصالات الکتریکی و باتری‏‌‏های پر ‏ظ‏رفیت نقره-روی و نقره-کادمیم از نقره استفاده می‏‌‏گردد. رنگ‏‌‏های نقره در ساخت مدارهای چاپی به کار می‏‌‏روند.در تولید آیینه از نقره استفاده می‏‌‏شود و می‏‌‏توان آن را از طریق رسوب شیمیایی، رسوب الکتریکی یا تبخیر بر روی شیشه یا فلز رسوب داد. هنگامی که رسوب تازه است، مهمترین انعکاس دهنده‏‌‏ی نور مرئی شناخته می‏‌‏شود. اما به سرعت تیره شدن و بیش‏‌‏تر خاصیت انعکاسی خود را از دست می‏‌‏دهد. نقره انعکاس دهنده‏‌‏ی ضعیف اشعه‏‌‏ی ماوراء بنفش است. فولمینات نقره ماده‏‌‏ی منفجره‏‌‏ی قدرتمندی است که گاهاً در حین فرایند نقره پوشی تشکیل می‏‌‏گردد. یدید نقره در باردار کردن ابرها جهت تولید باران استفاده می‏‌‏شود. کلرید نقره خواص نوری جالبی دارد زیرا می‏‌‏توان آن را شفاف نمود، هم‏‌‏چنین به عنوان چسب شیشه کاربرد دارد. نیترات نقره یا سنگ جهنم، مهم‏‌‏ترین ترکیب نقره است و در عکس‏‌‏برداری کاربرد فراوانی دارد. نقره قرن‏‌‏ها به‏‌‏طور سنتی در ضرب سکه در بسیاری از کشورها استفاده می

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما