محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 488
  • بازدید دیروز : 127
  • بازدید کل : 834591

دانلود مقاله نقش بر جسته هاي تخت جمشيد 17 ص


دانلود مقاله نقش بر جسته هاي تخت جمشيد  17 ص

با هزینه ای اندکی شما میتونید فایل (نقش بر جسته هاي تخت جمشيد 17 ص) را تهیه کنید.

قسمتی از متن :

 

1

‏نقش بر جسته هاي تخت جمشيد

‏محقق: محمدرضا سر آباداني

‏استاد راهنما: دكتر اكبر زاده

2

‏فهرست

‏مقدمه

‏ابزارها

‏مدت زمان ايجاد نوش

‏سازمان كار در تخت جمشيد

‏معيار حجاران براي تناسب در تخت جمشيد

‏مقايسه مهتدان، اسبها و ارابه ها

‏مقايسه قطعات مركزي نشاندهنده ي شاه در مواقع بار دادن

‏قص بالدار در هخامنشي

‏بال ها

‏فهرست منابع

‏ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

‏مقدمه:

‏تخت جمشيد را مي توان تقريباً همانند ارگ ها ويا دژهاي حكومتي و سكونت گاهي ايران در دوران اسلامي داشت، زيبا پادشاهان يا حاكمان ايالت ها يا شهرهاي بزرگ در ايران بر اساس شيوه اي كهن، فضاهاي سكونت گاهي، حكومتي و تشريفاتي خود را غالباً درون محوطه اي محصرر و داراي استحكامات دفاعي مي ساختند كه در برابر تهديدهاي خارجي و داخلي حتي المكان در امان باشند. اين گونه مجموعه ها كه آن ها را دژ، كهندژ، قلعه يا ارگ مي ناميده اند، افزودن بر فضاهاي سكونت گاهي، حكومتي و تشريفاتي، عرصه ها و فضاهاي متنوعي براي برخي از انواع فعاليت هاي خدماتي و نظامي داشتند. چنين الگويي در طرحي شهري از دوران پيش از اسلام تا اواخر دوره قاجار در بسياري از نواحي و مناطق سرزمين گسترده ايران وجود داشته است وتخت جمشيد و آنچنان كه داريوش در كتيبه اي به آن به عنوان يك دژ اشاره كرده است، بايد نمونه اي از دين گونه ارگ هاي سكونت گاهي- حكومتي، تشريفاتي دانست درباره چگونگي ساختن بناهاي روي صفحه هنوز اطلاعات روشني به دست نيامده ، البته كتيبه اي از داريوش درباره شيوه ساختن كاخي در شوش وجود دارد كه گوياي چگونگي انجام فعاليت هاي بزرگ ساختماني در آن دوران است و مي توان حدس زد كه در ساختن تخت جمشيد از همان شيوه استفاده شده است.

‏مساحت كل تخت جمشيد 14000 متر مربع بوده و در دامنه كوه رحمت شرف به جلگه مردودشت واقع شده و با تراشيدن قسمتي از كوه به وجود آمده است. پلكان ورودي بناي تخت جمشيد از تخته سنگ هاي عظيم تراشيده شده است. اين پلكان به يك ليوان منتهي مي شود كه گاوه هاي بالدار با سر آدمي از آن پاسداري مي كنند. در اين ايوان، كتيبه اي از خشايار شاه ديده مي شود. در اين كتيبه نوشته شده كه اين ‏«‏ درگاه همه ملت هاست‏»‏

‏نازك كاري و حكاكي سراسر بناهاي تخت جمشيد با دقت و وسواس در خور يك بناي شاهانه و مقدس انجام گرفته است. گرچه مجسمه هاي تخت جمشيد تا حدود زيادي از سر مشق هاي آشوري در برخي جنبه ها از نقش برجسته هاي اقوام ديگر اقتباس شده اند ولي در آنها، رفتار و حالت متفاوت خوشايند وعبرت آموزي به چشم مي خورد. همه تصاويرها با وقار و بر كنار از زندگي هستند و در آن ها،احساس آگاهي از حضور آسماني ديده مي شود.

‏ابزارها

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 183

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما