محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 106
  • بازدید دیروز : 514
  • بازدید کل : 834723

دانلودمقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موفقیت شغلی


دانلودمقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره موفقیت شغلی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 26 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏به نام خدا

‏مبانی نظری و پیشینه تحقیق ‏در‏باره‏ موفقیت شغلی

‏شغل

‏ شغل به عنوان مجموعه‏‏ای از پیشرفت‏‏های مداوم در زندگی شغلی تعریف شده است؛ ‏به عبارت دیگر شغل عبارت است از تعهدی که انسان در مقابل موسسه‏‏ای برای انجام تکالیف درازمدت دارد و در ضمن از طریق آن امرار معاش می‏‏کند (صدر نبوی، 1370).

‏ به اعتقاد كينزبرگ‏ Ginzberg

‏ و همكارانش‏ ‏(1951) انتخاب شغل فرايندي پيوسته و تكاملي است و با عواملي نظير ارزش‏‏هاي فردي، واقعيات محيطي، عوامل عاطفي و فرصت‏‏هاي تربيتي بستگي كامل دارد. به عبارت ديگر، انتخاب شغل فرايندي است كه طي زمان خاصی انجام مي‏‏گيرد و زمان خاص آن هنگامي است كه فرد طي آن به توافق ميان انتظارات و امكانات و خصوصيات خود برسد (شفيع آبادي،1382).

‏2-3 موفقیت شغلی

‏ بر طبق گفته پيتر دراكر Peter Draker

‏(1993)،‏ قرن بيست ويكم، قرن اقتصاد دانشي است. دراين اقتصاد، دارايي‏‏هاي فكري و به خصوص سرمايه‏‏هاي انساني جزو مهمترين دارايي‏‏هاي سازماني محسوب مي‏‏شود و موفقيت بالقوه سازمان‏‏ها ريشه در قابليت‏‏هاي فكري آنها دارد، همچنين سرمايه انساني براي مالكين سرمايه يعني كاركنان سازمان‏‏ها نيز به عنوان يك دارايي ارزشمند محسوب مي‏‏شود كه مي‏‏تواند موفقيت آنها را نيز به طور فزاينده تحت تاثير قرار دهد (الفن بین

‏ Eifenbein

‏،2002).‏ ‏به همین دلیل مديريت منابع انساني پيچيده‏‏ترين و مشكل‏‏ترين بخش مديريت شناخته شده است و از جمله وظايف مديران در جذب نيروهاي انساني مناسب از اهميت ويژه‏‏اي برخوردار شده است. در واقع، موفقيت هر سازمان در گرو استفاد‏ۀ‏ بهينه از نيروي انساني آن سازمان است و مستلزم به كارگيري افرادي است كه توانايي‏‏ها‏ ‏و استعدادهاي خاص آن شغل را داشته باشند. در انتخاب افراد براي مشاغل مختلف سازمان، اصل كلي جهت‏ ‏موفقيت شغلي اين است كه خصوصيات داوطلب با وظايف شغلي او مطابقت كند. براي اينكه شرح وظايف با موفقيت انجام گيرد لازم است كه مهارت‏‏ها، استعدادها و خصوصيات خلقي و جسمي ‏و شخصیتی ‏افراد در نظر گرفته شود و داوطلب آن شغل واجد اين خصوصيات و استعدادها باشد (حجازي،‏‌‏ 1380).

‏ پژوهش‏‏ها نیز نشان داده است كه موفقيت شغلي زماني ميسر است كه نه تنها خصوصيات افراد، بلكه خصوصيات مشاغل مربوط به آنها مورد بررسي قرار گيرد. بر مبناي اين شناخت دوگانه و تشخيص رابطه ميان آنهاست كه انتخاب احسن صورت مي‏‏پذيرد. مصالح جامعه ايجاب مي‏‏كند كه فرد در جايي قرار گيرد كه بهتر بتواند خدمت نمايد و مصلحت فردي نيز حكم مي‏‏كند در مكاني باشد كه بهتر بتواند رشد و تعالي يابد. بنابراين، در گزينش شغلي افراد دو عامل بايد مورد ارزيابي قرار گيرد:

‏ارزيابي فرد در زمينه علايق، توانايي‏‏ها و به طوركلي ويژگي‏‏هاي شخصيتي فرد.

‏ارزيابي در زمينه توانايي‏‏ها و ويژگي‏‏هايي كه براي موفقيت در آن شغل ضرورت دارد (حجازي، 1368).

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 279

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما