محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 295
  • بازدید دیروز : 168
  • بازدید کل : 829992

دانلودمقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک


دانلودمقاله مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره اعتیاد به اینترنت و فیس بوک

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 34 صفحه


 قسمتی از متن word (..doc) : 

 

‏به نام خدا

‏مبانی نظری و پیشینه تحقیق ‏درباره اعت‏ی‏اد‏ به ا‏ی‏نترنت‏ و ف‏ی‏س‏ بوک

‏تعریف وابستگی

‏براساس ‏دیدگاه ‏گریفیتز جزء ‏اصلی ‏وابستگی، ‏وابستگی ‏رفتاری ‏است ‏که ‏دارای ‏اجزای ‏زیر ‏است:

‏برجستگی: منظور ‏از ‏برجستگی ‏این ‏است ‏که ‏فعالیت ‏معینی مهمترین ‏فعالیت ‏شخص ‏شود ‏و ‏بر ‏تفکر ‏(اشتغال ‏فکر ‏یا ‏تحریف ‏شناختی) و ‏رفتار او ‏تسلط ‏دارد.

‏تغییر ‏خلق: شامل ‏تجربیاتی ‏است ‏که ‏افراد ‏در ‏اثر ‏مشغولیت ‏به ‏فعالیت معینی ‏گزارش ‏می‏‏‏کنند ‏یعنی ‏فرد ‏در ‏یک ‏حالت ‏آرام ‏بخش ‏یا ‏تخدیر کننده ‏قرار ‏می‏‏‏گیرد.

‏تحمل: این ‏مورد ‏شامل ‏فرایندی ‏است ‏که ‏در ‏آن ‏نیاز ‏به ‏فعالیت ‏گسترده ‏و ‏روز افزونی ‏برای ‏رسیدن ‏به ‏همان اثرات ‏قبلی ‏است. مثلاً ‏یک ‏قمار باز ‏ممکن ‏است ‏به ‏طور ‏روز افزونی ‏میزان ‏شرط ‏بندی خود را افزایش دهد تا همان رضامندی را که در روزهای اول با شرط بندی کمتری ‏به ‏دست ‏می‏‏‎‏آورد، ‏حاصل ‏نماید.

‏نشانه‎‏های ‏کناره ‏گیری: اینها ‏شامل ‏حالت‏‏‏ها ‏یا ‏اثرات ‏فیزیکی ‏ناخویشاندی ‏از ‏قبیل ‏زودرنجی، ‏حساسیت ‏و... هستند ‏که ‏وقتی ‏فعالیت ‏خاصی ‏ادامه ‏نمی‏‏‏یابد ‏یا ‏ناگهان ‏کاهش ‏می‏‏‏یابد ‏در ‏فرد ‏دیده ‏می‏‏‏شود.

‏تعارض: ‏این ‏حالت ‏شامل ‏به ‏وجود ‏آمدن ‏تعارض ‏بین ‏معتاد ‏و ‏افرادی ‏که ‏با ‏او ‏سروکار ‏دارند (تعارض ‏بین ‏شخصی) یا ‏در ‏درون ‏خود ‏فرد ‏(تعارض ‏درون ‏فردی) ‏است ‏که ‏در ‏ارتباط ‏با ‏یک ‏فعالیت ‏معین ‏وجود ‏دارد.

‏بازگشت ‏(عود): ‏شامل ‏تمایل ‏برای ‏تکرار ‏حالت‏‏‏های ‏قبلی ‏فعالیت‏‏ ‏معین است ‏که ‏در ‏موارد ‏شدید ‏سال‏‏‏ها ‏بعد ‏از ‏کنترل ‏رفتار ‏نیز ‏دوباره ‏عود ‏می‏‏‏کند ‏(ویکتور6-Victor

‏، 2003).

‏2-2 وابستگی و رسانه

‏نظریه وابستگی توسط بال رو کیچSandra ball-rokeach

‏ و دی فلور Melwin defleur

‏ مطرح شد.آنها رویکرد سیستمی وسیعی را در پیش گرفتند که رابطه یکپارچه ای میان رسانه ها، مخاطبان و نظام اجتماعی بر قرار می کرد (لیتل جان، 1384). طبق این نظریه افراد وابستگی های متفاوتی به رسانه ها دارند و این وابستگی ها از شخصی به بخص دیگر، از گروهی به گروه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر تفاوت دارد. به نظر این دو محقق در جامعه ی جدید شهری ‏–‏ صنعتی، مخاطبان وابستگی زیادی به اطلاعات قابل اطلاعات رسانه های جمعی دارند؛ زیرا زندگی در جامعه نیاز مند اطلاعات قابل اعتماد و به روز است. این نطریه بر روابط سه گانه میان رسانه، مخاطبان و جامعه تاکید دارد.

‏محور اصلی این نظریه آن است که مخاطبان به منظور رفع نیاز و رسیدن به اهداف، به اطلاعات رسانه ها وابسته اند. یک فرد ممکن است با دو منبع گوناگون وابستگی رو برو شود. اولین منبع، تعداد و اهمیت کارکرد های اطلاعات است. رسانه برای مجموعه ای از کارکرد ها نظیر نظارت بر فعالیت های دولت و تفریح و سرگرمی به کار می روند. بعضی از این کارکرد ها برای هر گروه خاص از افراد مهم تر از سایرین است و هرقدر یک رسانه آن اطلاعات را بیشتر ارائه دهد، وابستگی آن گروه خاص به آن رسانه بیشتر می شود. دومین منبع، ثبات اجتماعی است. زمانی که تغییر در جامعه وجود دارد وابستگی مردم به رسانه ها برای اطلاعات افزایش می یابد. از سوی دیگر هنگامی که ثبات اجتماعی بالاست، نیاز به رسانه می تواند کم شود.

‏در هریک از سه واحد این نظریه (رسانه، مخاطب و جامعه) عواملی در افزایش یا کاهش وابستگی رسانه ها دخالت می کنند. الف) رسانه: نظام های رسانه ای از نظر تعداد و محوریت ارائه کارکرد های اطلاعاتی متفاوتند. مثلا آنها در جامعه جدیدی شهری ‏–‏ صنعتی چندین کارکرد دارند؛ کارکرد هایی مثل تهیا اطلاعات در باره دولت و سیاست برای مردم به شکلی که انجام انتخابات منصفانه مهیا شود، خدمت به عنوان رکن چهارم دولت، اعلام هشدار. عمومی در موارد بحرانی، تهیه اطلاعات مورد نیاز برای حفظ و چرخیدن نظام اطلاعاتی و عرضه حجم بزرگی از محتوای تفریحی و سرگرم کننده برای کمک به ایجاد آرامش و پر کردن اوقات فراغت مردم. هرچه رسانه ها در یک جامعه این کارکرد ها را بیشتر ارائه دهند، وابستگی به رسانه ها در آن جامعه بیشتر خواهد شد.

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 217

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما