محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 427
  • بازدید دیروز : 168
  • بازدید کل : 830124

دانلود تحقیق سخت افزار و نرم افزار 15 ص


دانلود تحقیق سخت افزار و نرم افزار 15 ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (سخت افزار و نرم افزار 15 ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

1

‏سخت افزار‏ و نرم افزار

  ‏کامپيوترهای ‏شخصی

‏اغلب مردم زمانيکه با واژه " ‏تکنولوژی " برخورد می نمايند ، بی اختيار "کامپيوتر" برای آنها تداعی می گردد. ‏امروزه‏ ‏ کامپيوتر در موارد متعددی بخدمت گرفته می شود. برخی از تجهيزات موجود در ‏منازل ، دارای‏ ‏ نوع خاصی‏ ‏ از " ‏ريزپردازنده" ‏می باشند. ‏حتی اتومبيل های جديد نيز دارای نوعی‏ ‏ کامپيوتر خاص می باشند. کامپيوترهای شخصی ، ‏اولين تصوير از انواع کامپيوترهائی است که‏ ‏ در ذهن هر شخص نقش پيدا می کند. بدون شک ‏مطرح شدن اين نوع از کامپيوترها در سطح جهان، ‏باعث عموميت‏ ‏ کامپيوتر در عرصه های متفاوت بوده است .

‏کامپيوتر شخصی وسيله ای "‏همه منظوره " ‏بوده که توان عملياتی خود ‏را مديون يک ريزپردازنده است. اين نوع از کا مپيوترها دارای بخش های متعددی نظير : ‏حافظه ‏، ‏هارد ديسک، ‏مودم  ‏و... بوده که حضور آنها در کنار يکديگر به منظور ‏انجام عمليات مورد نظر است . علت استفاده از واژه " همه منظوره " بدين دليل است که  ‏می توان بکمک اين نوع از کامپيوترها عمليات متفاوتی ( تايپ يک نامه ، ارسال يک نامه ‏الکترونيکی،‏ ‏ طراحی و نقشه کشی و ...) را انجام داد .

‏پردازنده 

‏کامپيوتری که هم اکنون بکمک ‏آن در حال مشاهده و مطالعه اين صفحه هستيد ‏، دارای يک ريزپردازنده است . ريزپردازنده بمنزله مغز در ‏کامپيوتر است. تمام کامپيوترها اعم از کامپيوترهای شخصی ، کامپيوترهای دستی و ... ‏دارای ريزپردازنده می باشند. نوع‏ ‏ ريزپردازنده استفاده شده در يک کامپيوتر می تواند ‏متفاوت باشد ولی تمام آنها عمليات يکسانی را انجام خواهند داد.

3

‏تاريخچه ريزپردازنده ها

 ‏ريزپردازنده که CPU ‏هم ‏ناميده می گردد، پتانسيل های اساسی برای انجام محاسبات و عمليات مورد نظر در يک ‏کامپيوتر را فراهم‏ ‏ می نمايد. ريزپردازنده‏ ‏ از لحاظ فيزيکی‏ ‏ يک تراشه است . اولين ‏ريزپردازنده در سال 1971 و با نام Intel 4004  ‏معرفی ‏گرديد. ريزپردازنده فوق چندان قدرتمند نبود و صرفا" قادر به انجام عمليات جمع و ‏تفريق‏ ‏ چهار ‏بيتی ‏بود. نکته مثبت پردازنده فوق، ‏استفاده از صرفا" يک تراشه بود.قبل از آن مهندسين و طراحان کامپيوتر از چندين تراشه ‏و يا عصر برای توليد کامپيوتر استفاده می کردند.

‏اولين ريزپردازنده ای که بر روی يک کامپيوتر خانگی ‏نصب‏ ‏ گرديد ‏، 8080 ‏بود. پردازنده فوق هشت ‏بيتی ‏و بر روی يک تراشه قرار داشت . اين ريزپردازنده ‏در سال 1974 به بازار عرضه گرديد.اولين پردازنده ای که باعث تحولات اساسی در دنيای ‏کامپيوتر شد ، 8088 بود. ريزپردازنده فوق در سال 1979 توسط شرکت IBM ‏طراحی و اولين نمونه آن در سال 1982 عرضه گرديد. وضعيت توليد ريزپردازنده توسط شرکت ‏های توليد کننده بسرعت رشد و از مدل‏ ‏ 8088 به 80286 ‏، 80386  ‏، 80486‏ ، پنتيوم ، پنتيوم II ‏، ‏پنتيوم III ‏و ‏پنتيوم 4‏ ‏ رسيده است . تمام پردازنده های فوق توسط شرکت اينتل و ساير شرکت های  ‏ذيربط طراحی و عرضه شده است . پردازنده های پنتيوم 4 در مقايسه با پردازنده 8088 ‏عمليات مربوطه را با سرعتی به ميزان 5000 بار سريعتر انجام می دهد! جدول زير ويژگی ‏هر يک از پردازنده های فوق بهمراه تفاوت های موجود‏ ‏ را نشان می دهد.

‏حافظه های RAM ‏و ROM

‏در بخش قبل گذرگاه های آدرس و داده نظيرخطوط RD,WR ‏بررسی گرديدند. گذرگاه های فوق به حافظه های RAM ‏،ROM ‏و يا هر دو متصل خواهند بود. در ريزپردازنده ‏ساده فرضی فوق، از گذرگاه های آدرس و داده هشت بيتی استفاده می گردد. بدين ترتيب ‏پردازنده قادر به آدرس دهی 256 بايت حافظه و خواندن و يا نوشتن هشت بيت از حافظه در

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 254

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما