محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 140
  • بازدید دیروز : 342
  • بازدید کل : 835627

دانلود مقاله راز نماز 14ص


دانلود مقاله راز نماز 14ص

خریدار گرامی شما میتوانید فایل (راز نماز 14ص) را ویرایش کنید.

راز نماز 14ص - word (..doc) - دانلود,مقاله,راز,نماز,14ص,دانلود

قسمتی از متن :

 

‏1

‏ ‏مقدمه

‏راز نماز

‏سيماي نماز

‏ عبادت عنوان عامي است كه نمونه ها و مصداق هاي فراواني را در بر مي گيرد وتنها در ‏«‏نماز‏»‏ خلاصه نمي شود حج،روزه ، امر به معروف و نهي از منكر ،جهاد ، طلب روزي حلال ، خدمت به هم نوعان‏، درس خواندن و درس گفتن ؛ عزاداري براي شهيدان كربلا ، نيكي به پدر ومادر ، تيم نوازي ، پرداخت خمس و زكات و .. همه وهمه عبادت است ( البته به شرط خداي بودن نيت )

‏ولي در ميان اعمال عبادي ‏«‏نماز برجستگي و درخشندگي خاص دارد و جلوه ي درخشان عبادت و پرستش خدا به حساب مي آيد. اوصاف نماز ، فلسفه وحكمتش ، فايده وآثارش ، شرايط وآدابش ،مكان وزمانش در آيات وروايات بسياري آمده كه پرداختن به آنها طولاني خواهد شد. اما سعي مي كنيم براساس قران و حديث ، قطره اي از درياي معارف اسلامي درباره ي نماز را باز گوييم.

‏نماز بزرگترين عبادت ومهمترين سفارش همه ي انبياست

‏لقمان پسرش رزا به نماز توصيه مي كند.حضرت عيسي درگهواره مي گويد : خدايم مرا به نماز و زكات توصيه كرده است.

‏رسول خدا صلي الله عليه و ال‏ه نماز را نور چشم خود مي داند .‏«‏ق‏ُ‏ر‏ّةََُ‏ عَيني في الص‏َّ‏لا‏ةََِ‏ ‏»

‏نماز ، فرضيه اي است كه خدا به ياد انسان مي آورد. و پيمان خدا با مردم است.

‏نماز، سيماي مكتب است .‏«‏ ‏الص‏ِّ‏لاةٌَ‏ ‏و‏َ‏جه‏ُ دينكُ‏ٌ‏م‏ْ ‏»‏

‏نماز دواي تكبر است ‏«‏ ‏و الص‏َّ‏لا‏ةٌ‏ ت‏َ‏نزيها‏ً‏ ع‏َ‏ن‏ِِ‏ الكب‏ِ‏ر‏ِ‏ ‏»

‏3

‏نماز ، وسيله ي تشكر و سپاس از نعمت هاي الهي است ، عمود و پايه دين ، كليد بهشت، وسيله ي آزمايش و شناخت مردم و محو كننده ي گناهان ، پاك كننده ي دل و جان آدمي است.

‏روزي پنج نوبت ، با حفظ شرايط كامل نماز ، در پيشگاه خدا ايستادن ونعمتهاي او را يادكردن و از او حاجت ونياز خواستن ،همچون شست وشوي درنهر آب است كه آلودگي هاي مي زاديد . نماز اولين سئوال در قيامت است كه اگر پذيرفته نشود. كارهاي ديگر هم قبول نيست .

‏نماز اولين سئوال در قيامت است كه اگر پذيرفته نشود، كارهاي ديگر هم قبول نيست . نماز ، تنها عبادتي است كه در هيچ حال از انسان ساقط نمي شودحتي در ميدان جنگ و شرايط اضطراري ، بيماري و...

‏نماز اعلام بندگي در برابر خدا وزير بار در مقابل طاغوت ها و ستمگران است.

‏نماز زنده نگه داشتن ايين توحيدي حضرت ابراهيم،وسنت رسول الله ومكتب حسين بن علي عليها السلام است.

‏نماز براي عاشقات خدا ، شنيدن ولي براي منافقان ، تلخ و سنگين است : ‏«‏و‏َ‏ ‏اِنَّتها لكَبيرةُ اِلاَّ عَليَ الخَشِعيِِنَ ‏»‏

‏نماز، كوبنده ي شيطان و مايوس كننده ي اوست وحضور در برابر آفريدگاراست .

‏نماز هماهنگي با همه ذرّات عالم است جهان ،محراب و سعي است كه همه ي كائنات ، در آن به تسبيح و سجود در برابر خدا مشغول اند. به نماز ايستادن ، همراهمي با همه ي افريده ها وفرشتگان در پرستش و ذكر پرورگار است.

‏ در اهميت نماز ، همين بس كه علي عليه السلام در ميدان نبرد صفين، وامام حسين عليه اسلام در ظهر عاشورا دست از جنگ كشيدند و به عشق الهي ، به نماز ايستادند . شخصي به حضرت عليه السلام ايراد گرفت: امام فرمود : مابراي همين جنگيم تا مردم ،اهل نماز باشند. به سيد الشهدا در زيارتنامه اش خطاب مي كنيم: گواهي مي دهيم كه تو نماز را بر پا داشتي .

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 195

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما