محل لوگو

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 42
  • بازدید دیروز : 181
  • بازدید کل : 835113

دانلود مقاله هنر 9ص


دانلود مقاله هنر  9ص

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (هنر 9ص) را تهیه فرمایید.

قسمتی از متن :

 

‏1

‏هنر

‏اغلب هنر اروپايي و آسيايي بر پايه كنتراست خالص تيره ‏–‏ روشن بنا شده كه نقاشي هاي مركبي چيني و ژاپني را در اين زمينه ميتوان بهترين نمونه به حساب آورد . فن اين هنر از هنر هنر خطاطي در اين كشور ريشه مي گيرد ؛ جائيكه حروف ‏«‏ انديشه نگاري ‏»‏ با اشكلا زياد و متنوع توسط قلم مو ترسيم مي شود ، اجراي صحيح آنها از نظر معناشناسي و وزن مستلزم مجموعه اي از حركات مختلف دست است .

‏حس به وجود آوردن نقش ، احساس موزون و دقت توأم با آرامش ، جهت كار صحيح با قلم لازم است . در چين و ژاپن خطاطي هنر ظريفي بشمار مي آيد . وقتي تيرانداز با دقت هدف را نشانه گرفت و وضع مطلوبي هم به بدنش داد آنگاه تير بطور قطع به نشانه خواهد خورد . بدين ترتيب ، خوشنويس با فكر متمركز شده ، بدن متعادل و صاف ، با قلم موي راست ، نقطه يا ضربه اي دقيق در جاي مورد نظر ‏قرار مي دهد . ( به نقل از كتاب ‏«‏ خوشنويسي چيني ‏»‏ اثر چيان ي ، چاپ دانشگاه هاروارد )

‏اين خطاطي از يك حركت غيرارادي دورني مايه مي گيرد . بعد از تمرينات زياد ، قلم به راحتي در روي صحفه حركت مي كند و بدين ترتيب نقاش چيني يا ژاپني قاموس طبيعت را تمرين مي كند تا جائيكه بتواند آن را به ميل خود دوباره بسازد . اين نظم و ترتيب لازمه تمركز روحي و نرمش جسمي است. ‏«‏ مديتيشن ‏»‏ به عنوان تمرين مخصوصي است كه در چآن يا ذن مورد استفاده قرار مي گيرد و در مذهب بودا به اين تعليم فكري و جسمي پرداخته شده است . به همين دليل بسياري از راهبان اين آئين ( فرقه ) در زمره هنرمندان بزرگ نقاشي سياه و سفيد هستند . آنها در تفكر اين حس كه روزي نقاشي بزرگ مي شوند ، مكاشفه و ژرف انديشي نمي كنند ، بلكه با قلم مو كار مي كنند تا كمكي براي درون گرايي انديشمندانه باشد .

‏2

‏ساير وسائل ارائه كنتراست روشن ‏–‏ تيره عبارتند آ : كنده كاري روي چوب و مس و قلم زني . هنرمند با سايه زدن و خط انداختن ( هاشور زدن ) مي تواند درجات بسيار متمايزي از روشن و تيرگي را بوجود آورد . قلم زني رامبراند شامل يك سلسله موضوعات بسيار گسترده مي باشد و جاي تعجبي ندارد كه او نيز تصاويري از سياه قلم را با قلم مو به تصوير كشيده است و اغلب از نظر قدرت بيان و روشني با هنرهاي شرق آسيا رقابت مي كند . ‏«‏ سورا ‏»‏ در طرح هاي متعدد خود ، درجات تيره ‏–‏ روشن را با آگاهي و درايت كامل ارائه كرده است . طرح هاي ‏«‏ سورا ‏»‏ مانندنقاشي هايش يان احساس را به انسان مي دهد كه وي افكار خود را به اين مورد اختصاص داده كه در هر نقطه ظريف ترين سايه كاري را بوجود ‏آ‏ورد .

‏ما تا اينجا كنتراست تيره ‏–‏ روشن را تنها در زنجيره سياه ، سفيد و خاكستري ديديم . ارزيابي تيره ‏–‏ روشن رنگهاي كروماتيك و ارتباط آن با رنگهاي غير كروماتيك ( سياه ‏–‏ سفيد و خاكستري ) مورد پيچيده تري مي بادش . زمينه خاكستري بين سياه و سفيد گسترده است . درست همچنانكه دنياي رنگ ها مابين روشنايي و تاريكي تلألو مي كند .

‏در جات درخشندگي رنگهاي آكروماتيك و همينطور داخل معدود رنگهاي كروماتيك به آساني قابل تشخيص است . اشكالات زماني بوجود مي آيند كه درجات غير مشابه رنگها با هم مقايسه شود . تشخيص دادن دقيق رنگهابا درخشندگي يكساناز اهميت بسزايي برخوردار مي باشد . تمرينهايي كه در بخش هاي بعد آورده مي شود به درك بيشتر اين توانايي به ما كمك خواهدكرد .

‏سپس به همان ميزان رنگهاي داده شده ، سايه روشن هاي همين رنگها را اضافه مي كنيم ، با استفاده از رنگ مايه هاي مايل بهزرد ، مايل به آبي و مايل به قرمز تمرين مي كنيم . درخشندگي نبايد با سيري و يا خلوص رنگ اشتباه شود .

 

 


 

تصاویری از چند صفحه نخست فایل :

 

توجه فرمایید بدلیل تهیه ی تصویر با نرم افزار های خارجی متن نمایش داده شده در تصاویر ممکن است دارای اشکالاتی در نمایش برخی حروف باشد که در فایل اصلی بدون مشکل است


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ شهریور ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 254

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما